L’evolució de la pandèmia
Catalunya registra 22.234 contagis més però 20 ingressats menys
El risc de rebrot segueix clarament a l’alça i suma 429 punts fins a situar-se en 3.976
El 22% de PCR i test d’antígens surten positius aquesta setmana, segons informa Salut

El coronavirus i la seva variant òmicron no donen treva aquest primer dia del 2022. El Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya ha notificat 22.234 nous contagis. No obstant, la xifra d’hospitalitzats es redueix en 20 persones i ara als hospitals catalans hi ha 1.592 ingressats. En negatiu, s’han registrat 23 morts més i a les ucis hi ha 5 persones més que situen el total de malalts greus en 433.
Quant als indicadors epidemiològics, el risc de rebrot segueix clarament a l’alça i creix 429 punts fins a situar-se en 3.976. Tot i que la velocitat de contagi baixa una centèsima, fins a 1,87, la positivitat de les proves covid (PCR i test d’antígens) supera el 22%, gairebé 10 punts més que la setmana del 15 al 21 de desembre, en què va ser del 13%.
Notícies relacionadesLa incidència acumulada a 14 dies puja de 1.941,67 a 2.186,67, mentre que a 7 dies puja de 1.327,47 a 1.481,23.
Des de l’inici de la pandèmia, Catalunya suma 1.242.040 casos positius i 24.623 defuncions.
Variant òmicron covid Centres d'atenció primària (CAP) Hospitals Coronavirus a Catalunya Coronavirus
- Festivitat local estesa El dia festiu ‘secret’ de mig Catalunya: més de 100 municipis fan festa aquest dilluns de setembre
- Telecomunicacions La xarxa de Yoigo s’apaga per sempre: què canvia per als clients
- Anàlisi Puigdemont podrà tornar en el primer trimestre del 2026 sense risc a ser detingut
- Igualada i Manresa seran punts de trobada d'una nova plataforma de cites ràpides en català per buscar l’amor de proximitat
- "Si accepto la plaça, passaré cinc hores diàries al tren"
- Cinema ‘Sîrat’, ‘Romería’ i ‘Sorda’, preseleccionades per als Oscars
- Un tiet dels germans Márquez detingut per un cas d'assassinat que s'instrueix a Solsona
- Escalfament global Es desintegra l’iceberg més gran del planeta, de la mida de Mallorca
- Educació La sincera crítica d'una mare pel cost de 'La tornada al col·le': "Ens han demanat vuit llibres i no sap ni llegir ni escriure"
- Restauració Tanquen una desena de bars i restaurants de la Costa Brava després del suïcidi del propietari