Polèmica a Twitter

Un repartidor es nega a entregar un paquet perquè li responen en català

Un repartidor es nega a entregar un paquet perquè li responen en català
1
Es llegeix en minuts
El Periódico

El català i el castellà viuen moments tensos i Twitter sempre està preparat per avivar la polèmica. L’últim cas controvertit ha sigut el que ha compartit un usuari de la xarxa social en què es mostra com un repartidor de GLS li demana el número de DNI al client i ell li contesta en català. Malgrat que sembla que al principi l’entén, finalment li demana, «sisplau», que l’hi digui en castellà. L’usuari s’hi nega i el treballador decideix posar que el paquet ha sigut rebutjat.

L’usuari ha denunciat els fets a través de Twitter:

L’acció del repartidor i del client, que s’han fet virals, han trobat defensors i detractors. Mentre alguns defensen l’amabilitat del treballador de GLS al demanar-l’hi «sisplau» i incumbeixen a la protecció de dades de l’empleat, altres recorden la delicada situació que està vivint el català.

L’informe anual de la Plataforma per la Llengua mostra que el català només és la llengua habitual per al 36% dels catalans i entre el 2005 i el 2020 l’idioma ha perdut mig milió de parlants.

Notícies relacionades

Segons l’InformeCATvuit de cada deu catalanoparlants canvien de llengua quan algú els parla en castellà.

Recentment, també han sigut notícia decisions que afecten negativament el català, com que el Suprem ha ratificat la quota del 25% de castellà a les aules catalanes i que plataformes com Netflix i HBO no hauran de complir el 6% del contingut en català