Transports

L’AVE ‘low cost’ francès circularà entre Alacant i Madrid a l’estiu del 2022

  • L’operadora Ouigo té previst arrencar amb quatre serveis diaris, mentre que Renfe segueix sense data per incorporar l’Avlo al corredor

L’AVE ‘low cost’ francès circularà entre Alacant i Madrid a l’estiu del 2022
3
Es llegeix en minuts

L’operadora Ouigo, filial de la francesa SNCF, té previst començar a operar entre Madrid i València la primavera de 2022 i, uns mesos més tard, a l’estiu, entre Madrid i Alacant. Dels cinc serveis d’anada i tornada al dia que té Ouigo en aquest corredor, tres seran a València i dos de diaris a Alacant. Deu trajectes en total, sis Madrid-València-Madrid i quatre Madrid-Alacant-Madrid. Ouigo operarà amb trens Almston adaptats a la xarxa espanyola. Els trens, de doble pis, tindran 509 places, a més de servei a bord i cafeteria. SNCF també està formant maquinistes especialitzats en trens de mercaderies per a aquests vehicles de cara la seva incorporació al Corredor Mediterrani. La pandèmia de la Covid ha anat alterant la posada en marxa d’aquests trens ‘low cost’ que ja circulen entre Madrid i Barcelona. L’arribada de Ouigo al corredor ferroviari Alacant-Madrid representarà una competència directa per a Renfe, que ja té en marxa el seu propi AVE ‘low cost’, l’Avlo, entre Madrid, Saragossa i Barcelona i, oficialment, segueix sense data per a la seva arribada a Alacant. No obstant, la companyia no ha deixat de treballar malgrat els retards provocats per la pandèmia, i fonts del sector ferroviari van remarcar ahir, en aquest sentit, que «si la companyia filial de la francesa SNCF comença a operar a la primavera del 2022 al País Valencià, Renfe farà el mateix o, fins i tot, s’avançarà».

Tot i que fa més de 80 anys que la SNCF dona servei als francesos i a la resta d’Europa, la seva filial no va néixer fins al 2013. Fa uns quants anys que opera amb un model ‘low cost’ a França, amb preus baixos i un servei de qualitat, amb més de 50 milions de viatgers transportats. Respecte als trens i l’oferta. Ouigo ofereix bitllets a partir de 9 euros. La seva flota està formada per trens de dues altures.

Per la seva banda, l’Avlo de Renfe és un «tren intel·ligent» en què es poden reduir costos gràcies a l’ús de les noves tecnologies i la personalització de serveis. El plantejament s’assembla al model de negoci de les companyies aèries de baix cost. Reduir els serveis generals i cobrar-los si el passatger els sol·licita. Pagar pel transport de maletes més grans o l’elecció de seients, que seran més barats en funció de la seva ubicació (finestreta, passadís, sentit de la marxa). Una cosa que ja va incorporar, per exemple, Renfe amb la tarifa Taula.

Més capacitat

Un altre factor que permetrà rebaixar tarifes en aquests trens és l’augment de la capacitat, que passa dels quatre seients per fila, que tenen els trens AVE en classe turista a cinc places. Renfe tenia previst haver llançat l’abril del 2020, fa any i mig, el servei de baix cost per anticipar-se a la competència dels operadors que anaven a entrar a la xarxa AVE el desembre d’aquell any, quan es va produir la liberalització del transport amb tren a tota la UE, però la pandèmia ho va aturar. L’Avlo va començar a circular entre Madrid i Barcelona la primavera passada.

Notícies relacionades

Quant al Corredor Alacant Madrid, Renfe ha anat incorporant des del febrer a la línia d’Alta Velocitat Alacant-Madrid els trens AVE S-102 de Talgo, substituint, d’aquesta manera, els vells. La incorporació dels nous trens gairebé ha culminat, per la qual cosa el 90% dels AVE que circulen entre Alacant i Madrid són ja de la sèrie S-102, amb la qual cosa es pot recuperar la velocitat punta màxima de 300 km/h.

Renfe retorna gairebé 70.000 bitllets per la vaga

Renfe ha retornat un total de 69.451 bitllets dels serveis AVE, Llarga Distància i Mitja Distància a Espanya, durant les quatre primeres jornades de la vaga convocada pel sindicat els dies 30 de setembre, 1, 4 i 5 d’octubre. Les aturades estan convocades també per avui, el 8, 11 i 12 d’octubre. Als viatgers afectats per trens suprimits per la vaga, Renfe els ofereix, sempre que sigui possible, viatjar en un altre tren en l’horari més aproximat a l’adquirit. Si no desitgeu fer el viatge, podeu anul·lar o canviar el seu bitllet per a una altra data sense cap cost. Les operacions d’anul·lació o canvi es poden realitzar a tots els canals de venda de Renfe. Renfe ha demanat disculpes als viatgers que estan patint les conseqüències de la vaga.

Temes:

Trens AVE