Per les fortes pluges
Inundacions a Huelva: Isla Cristina, Lepe i Ayamonte, les localitats més afectades
Emergències 112 Andalusia, servei adscrit a la Conselleria de la Presidència, Administració Pública i Interior de la Junta d’Andalusia, ha informat que ja són més de 600 incidències les gestionades pel Telèfon 112 a causa de les inundacions de vivendes, comerços, instal·lacions públiques, garatges, soterranis, oficines i edificis per les fortes pluges caigudes, principalment, en els municipis del litoral de Huelva.
Així, la delegada de la Junta a Huelva, Bella Verano, ha activat a les 11.23 hores d’aquest dijous la Situació 1 del Pla d’Emergències davant el Risc d’Inundacions (PERI), en la seva fase provincial, a causa de les intenses precipitacions que s’estan registrant des de primera hora del matí, principalment en diversos municipis de la costa, segons han indicat en una nota de premsa.
Les localitats més afectades han sigut Isla Cristina, Lepe i Ayamonte, i en menor mesura també s’han registrat incidents a Cartaya, Gibraleón, Aljaraque, Aroche, Rosal de la Frontera i Punta Umbría.
Notícies relacionadesEl muro del CEIP Alonso Barba cayéndose. Imágenes de la C/Sevilla en Lepe (Huelva). @Meteohuelva pic.twitter.com/8Yj621vEOw
— Javi Rodríguez (@JaviRd27) 23 de septiembre de 2021
Segons ha informat el consistori a través de les seves xarxes socials, s’han desplegat tots els mitjans municipals de Policia Local, Protecció Civil i Serveis de Manteniment de l’Ajuntament de Lepe. Així les coses, han demanat als ciutadans que extremin les precaucions i que no es desplacin per la via pública mentre es registren les fortes pluges. A més, han pregat que es mantingui la calma mentre que es restableix la normalitat.
Sin palabras ante los vídeos que nos llegan desde Lepe....😢😢😢 pic.twitter.com/nFtdLgyTCO
— MeteoHuelva.es (@Meteohuelva) 23 de septiembre de 2021
En concret, segons les prediccions de l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet), les fortes pluges començaran a remetre a Lepe a partir de les 13.00 hores d’aquest mateix matí.
- Sense sortir de la comarca El poble a només 30 minuts de Rubí ideal per a una escapada de natura sense sortir del Vallès
- Els herois que han combatut contra el monstre
- EL PARTIT DEL CIUTAT DE VALÈNCIA Els genis decideixen quan ser-ho
- Muntatges financers De Vigo a Olot: el rastre d’Eusebio Novas
- Oci estival Els ‘beach clubs’ arrelen a BCN
- Govern d’ultradreta El partit de Milei porta dues exmodels de Playboy com a candidates diputades
- EL PARTIT DEL CIUTAT DE VALÈNCIA Els genis decideixen quan ser-ho
- Les claus tàctiques Pedri va encendre el llum amb un sublim cacau amb la dreta
- FUTBOL L’Espanyol visita la Reial sense complexos i encara pendent del mercat
- CICLISME Philipsen comença la Vuelta vestint-se de líder