La feminista Gloria Steinem, premi Princesa d’Astúries de Comunicació i Humanitats 2021
Periodista i escriptora, s’ha significat per la seva lluita en defensa dels drets de les dones

MAS PERIODICO GLORIA STEINEM
La feminista nord-americana Gloria Steinem ha sigut guardonada amb el premi Princesa d’Astúries de Comunicació i Humanitats 2021, segons ha fet públic aquest dimecres el jurat encarregat de la seva concessió.
La candidatura de Steinem, periodista i escriptora, va ser proposada per Socorro Suárez Lafuente, catedràtica i coordinadora del Grup de Recerca TransLIT de la Universitat d’Oviedo.
Gloria Steinem va néixer a Toledo (Ohio, EUA) el 25 de març del 1934. Es va graduar a l’Smith College (Northampton, Massachusetts) el 1956, i llavors es va traslladar a l’Índia durant dos anys amb una beca. El 1960 es va establir a Nova York i va començar a treballar per a la revista ‘Help!’.
El 1968, després d’haver treballat al Playboy Club de Nova York per escriure una exclusiva sobre les condicions laborals i salarials d’aquestes dones, va col·laborar en la fundació de ‘New York Magazine’. Com a periodista independent va escriure per a ‘Esquire’ i ‘The New York Times Magazine’, entre altres publicacions.
El 1972 va cofundar ‘Ms.’ la primera revista feminista i la primera creada i dirigida exclusivament per dones. En va ser una de les editores durant 15 anys i és membre del seu comitè assessor, càrrec des del qual va tenir un paper destacat en la venda de la revista a la Feminist Majority Foundation el 2001.
Steinem també s’ha significat en la militància feminista, no només a través dels seus articles i treballs periodístics, sinó amb la seva participació activa en diferents fòrums i en la fundació d’organitzacions de dones, com el National Women’s Political Caucus o la Ms. Foundation for Women, de què és fundadora.
- Entre el dolor i la nostàlgia
- Recomanacions «Dinar de 10»: els elogis al millor restaurant de Cornellà de Llobregat, segons Tripadvisor
- Temps Com controlar la temperatura de casa? Com dormir? Sis consells davant les onades de calor
- Portal de transparència Artur Mas, l’expresident que més gasta
- Mor una treballadora del servei de neteja municipal de Barcelona en plena onada de calor
- BANCA El BBVA manté l'OPA sobre el Sabadell malgrat les condicions del Govern central
- Alerta per altes temperatures: Així pots protegir el teu gos
- Baròmetre municipal de juliol L'habitatge ja és el principal problema de Barcelona: la inseguretat encapçalava la llista des de 2018
- BANCA El Santander ofereix 2.700 milions al Sabadell per aconseguir TSB, segons Reuters
- Pobresa a Catalunya La vida en un garatge de tres nens de l’Hospitalet: «¿Fins quan hem d’estar així?»