¿Qui és Loki, el déu nòrdic que dona nom a l’operació dels Mossos a Girona?
Mossos i Policia desmantellen una xarxa que falsificava carnets de conduir

Mosso i Policia Nacional han desmantellat una xarxa que falsificava carnets de conduir a Girona. L’operació policial portava el nom de Loki. ¿Però qui és Loki? Es tracta d’un déu de la mitologia nòrdica relacionat amb el frau i també d’un superbrivall de Marvel.
El déu nòrdic és fill de dos gegants, Farbauti i Laufey, i té dos germans. A les eddas, compilacions d’històries vinculades a la mitologia nòrdica, se’l coneix com «l’origen de tot frau». Loki es passejava entre els déus i finalment el van capturar els Æsir, els déus més importants del panteó nòrdic, i el van lligar a tres roques. La profecia explica que s’alliberarà per combatre contra els déus a Ragnarök, la batalla de la fi del món.
Es tracta d’un personatge mitològic perquè no se’l sol considerar una deïtat, ja que no es reconeix que se li reti culte. Tot i així, actualment existeixen alguns grups neopagans, anomenats Lokians, que el segueixen, per la qual cosa es pot considerar també un déu menor.
Notícies relacionadesLoki Laufeyson és un dels superbrivalls dels còmics nord-americans editats per Marvel Comics. Aquest personatge és obra de l’escriptor Stan Lee, el guionista Larry Lieber i el dibuixant Jack Kirby. Es va conèixer el 1949, a ‘Venus #6’, i va aparèixer de nou el 1962, a ‘Journey into Mystery’. Loki de vegades és l’enemic del superheroi Thor, sent en moltes ocasions l’antiheroi, i es basa en el déu nòrdic esmentat.
El superbrivall s’ha inclòs a diferents sèries, la sèrie de 4 números ‘Loki’, del 2004; a ‘Loki: Agent of Asgard’, del 2014, a ‘Vote Loki’, del 2016, etc. També s’ha representat en sèries de televisió, videojocs, pel·lícules, etc. vinculades a Marvel.
- Turisme de masses Inventen platges falses per despistar els turistes a les Balears
- La fuga d’agost del 2024 Sallent reconeix que els Mossos no van sospesar la fugida de Puigdemont
- Baròmetre municipal La vivenda supera la inseguretat com a principal problema dels barcelonins
- Pobresa a Catalunya La vida en un garatge de tres nens de l’Hospitalet: «¿Fins quan hem d’estar així?»
- Tempesta judicial i política L’empresonament de Cerdán noqueja Sánchez, que no pot desviar el focus
- Investigació Detinguts dos homes a Las Palmas per les filtracions de dades sobre ministres
- Ocupació pública El Govern aprova aquest dimarts la pujada salarial del 0,5 % pendent per als funcionaris, segons CCOO i UGT
- Estiu Les millors cremes solars per a aquest estiu: informe de l’OCU
- Cas Koldo El jutge del Suprem apunta al PSOE després d’enviar Cerdán a la presó: «Persones jurídiques podrien haver-se lucrat de les adjudicacions»
- Sense telèfon, sense diners, sense llit fix