Carta a Zuckerberg
Fiscals generals dels EUA demanen a Facebook que cancel·li la versió per a nens d’Instagram
Consideren que el seu ús per part de menors de 13 anys pot ser «perjudicial» per a la seva salut
Un grup de 44 fiscals generals de diferents estats dels Estats Units han demanat al CEO de Facebook, Mark Zuckerberg, que abandoni els plans per llançar una versió d’Instagram per a nens menors de 13 anys, per considerar que el seu ús pot ser «perjudicial» per a la seva salut.
En una carta oberta remesa a Zuckerberg aquest dilluns, l’Associació Nacional de Fiscals Generals dels Estats Units ha denunciat que «sembla que Facebook no respon a una necessitat, sinó que en crea una, ja que aquesta plataforma atrau principalment els nens que de cap altra manera no tindrien un compte d’Instagram».
Per això, els magistrats han demanat que abandoni els seus plans de crear una versió per a nens d’Instagram, i consideren que una plataforma en la qual s’animi els menors de 13 anys a publicar contingut és «contrària» a la seva protecció.
Aquesta petició dels fiscals generals dels Estats Units respon als plans de Facebook per a la creació d’una versió d’Instagram dirigida a nens menors de 13 anys, que no tenen permès crear comptes a Instagram per a adults, com van revelar documents interns publicats per BuzzFeed News.
Afrontar desafiaments
«L’ús de les xarxes socials pot ser perjudicial per a la salut i el benestar dels nens, que no estan equipats per afrontar els desafiaments de tenir un compte a les xarxes socials», han alertat els 44 fiscals generals dels Estats Units signants de la carta, representants de la majoria d’estats i de territoris com Guam i Puerto Rico.
A més, els magistrats nord-americans han denunciat que Facebook «històricament ha fallat a l’hora de protegir el benestar dels nens a les seves plataformes», citant problemes com un que va afectar la versió per a nens de Facebook Messenger el 2019 i que va permetre als nens contactar amb estranys.
Per recolzar les seves peticions, la carta ha citat diferents estudis acadèmics que apunten que l’ús de xarxes socials «pot ser nociu per al benestar físic, emocional i mental dels nens».
Angoixa mental
De fet, alguns dels estudis arriben a assenyalar que l’ús de xarxes socials per part de persones joves «incrementa l’angoixa mental i el comportament autolesiu i suïcida» o fins i tot que, en concret, Instagram «ha sigut alertat freqüentment per conduir a idees suïcides, depressió i preocupació per la imatge corporal».
A més, els fiscals generals han argumentat que els nens no estan preparats per gestionar un compte d’Instagram, ja que «no tenen una comprensió desenvolupada de la privacitat» i poden no estar preparats per manejar el contingut inapropiat o amenaces com els depredadors sexuals.
Entre els motius dels magistrats nord-americans es troben també les preocupacions de l’ús d’Instagram per a l’assetjament i ’cyberbullying’ entre els mateixos nens.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Una nutricionista sobre la dieta que cal seguir si tens el còlon irritable: "No has de menjar res que t’inflami"
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»