Efectes del confinament

Educació i Salut estudien un pla de salut mental a les escoles

El programa ha de servir també per abordar la «incidència» que la pandèmia ha deixat als centres educatius

Educació i Salut estudien un pla de salut mental a les escoles
1
Es llegeix en minuts

Els departaments d’Educació i Salut treballen en un pla general de salut mental per aplicar als centres escolars. Els treballs per a aquest nou abordatge havien començat abans de la pandèmia, però aquesta els va aturar, i fa un temps que s’han reprès «amb més força», segons va explicar en una entrevista a l’ACN el conseller d’Educació en funcions, Josep Bargalló. Precisament, aquest pla ha de servir també per abordar la «incidència» que la pandèmia ha deixat als centres educatius, on s’han detectat «més conductes disruptives» relacionades directament amb la situació viscuda.

Els resultats preliminars d’un estudi apuntaven que els estudiants de quart d’ESO de centres d’alta complexitat van presentar més angoixa, estrès i ansietat en la tornada als centres després del confinament. I és que tant el confinament com les conseqüències generals en la pandèmia estan provocant afectacions en la salut mental de tota la població, i els escolars no en són una excepció.

Un servei a disposició de l’escola

Notícies relacionades

En aquest sentit, el conseller en funcions va reconèixer que des de la tornada a les aules el setembre passat s’han detectat més conductes disruptives, grups més afectats afectivament que d’altres. Puntualitza, no obstant, que si les escoles no haguessin obert «hauria sigut pitjor». Part d’aquestes conductes s’han pogut tractar a l’escola, però va admetre que l’abordatge ha sigut «segurament insuficient», perquè tant Salut com Educació s’han centrat «fortament» a aturar la incidència del virus.

Fins ara, Educació ha anat tractant els problemes que ha anat detectant, «alguns de més greus que d’altres». L’objectiu, no obstant, és acabar un pla general de salut mental que permeti que Salut tingui serveis específics que, en coordinació amb Educació, puguin anar a les escoles quan sigui necessari. La idea és un servei que treballi «col·lectivament i estigui a disposició de l’escola».