Milloren les dades
La Rt torna a baixar a Catalunya d’un punt a les portes de la desescalada
Tant els ingressos com les ucis descendeixen en les últimes hores
Bones notícies a Catalunya respecte als indicadors epidèmics: en les últimes 24 hores ja baixa el nombre de persones hospitalitzades i els ingressos a les ucis, en un clar descens de la corba de la quarta onada, i la Rt se situa de nou per sota d’un punt, cosa que indica que torna a estar en recessió. Aquesta millora permetrà a partir de dilluns aixecar el confinament comarcal i poder circular per tot el territori.
Segons les dades actualitzades aquest dimecres pel Departament de Salut, el nombre de malalts hospitalitzats avui és de 1.650, un total de 20 menys que el dia anterior, 497 dels quals estan a les ucis, dos menys que la vigília, una xifra encara molt alta de pacients greus, que els metges confien que vagi disminuint en els pròxims dies. En les últimes hores s’han notificat 21 morts més.
La velocitat de propagació del virus (Rt) també continua descendint i s’ha situat en 0,98. Feia 10 dies que no baixava d’un punt.
El risc de rebrot (EPG), que mesura el creixement potencial de l’epidèmia, també ha baixat notablement i és de 272 punts, 25 menys que ahir, en un descens continuat des de fa ja diversos dies.
Des de l’inici de la pandèmia, el nombre total de casos confirmats a Catalunya per tota mena de proves és de 633.170, 2.021 dels quals es van diagnosticar ahir, una xifra que també va descendint gradualment.
La positivitat, és a dir, el percentatge de positius en proves PCR i tests d’antígens, se situa en 6,22, encara per sobre del 5% que l’OMS assenyala com a llindar de control de l’epidèmia.
Restriccions per coronavirus Vacuna del covid-19 Desescalada Coronavirus a Catalunya Coronavirus
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."
- Dol a Hollywood Adeu a Redford, llegenda progressista
- Exposició El duel ‘Leonardo vs. Michelangelo’, en experiència immersiva
- Mobilitat La futura llei del taxi preveu erradicar les VTC urbanes a Barcelona
- Educació La Fundació Bofill proposa un pla per millorar la comprensió lectora
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Pròxim Orient Les mesures de la Comissió Europea contra Israel només afectaran un terç de les importacions
- Helicobacter pylori: així són els símptomes de la infecció que afecta la meitat de la població
- Cinema ‘Sirat’, d’Oliver Laxe, representarà Espanya als Oscars 2026