10.000 casos en una setmana
Covid a Catalunya: Última hora del nombre de casos de coronavirus
La nova variant del coronavirus, «malson»: arriba des de Singapur
El conjunt d’infeccions respiratòries agudes s’incrementen a Catalunya l’última setmana, especialment la grip, que dobla la seva incidència, alhora que els ingressats per covid continuen augmentat i ja són 675 pacients, sense alteracions, però, a les ucis.
Segons les dades actualitzades aquest dimarts pel Sistema d’Informació per a la Vigilància d’Infeccions a Catalunya (SIVIC), corresponents a la setmana del 14 al 20 de novembre, la incidència del conjunt d’infeccions respiratòries agudes (IRA) augmenta de manera clara, un 14%, tot i que encara està en nivells epidèmics baixos.
Entre els virus circulants, el més freqüent continua sent el rinovirus (21,8% de les mostres del sistema sentinella), seguit del SARS-Cov-2 (18,4%), la grip (que passa del 7,6 al 14,2%) i el virus sincític respiratori –el de la bronquiolitis–, que representa l’11,8%.
Gairebé 10.000 positius més
En concret, la incidència estimada de la grip es duplica i passa de 51 a 109 casos per cada 100.000 habitants, augment que, segons el SIVIC, sembla «l’inici d’un pic epidèmic que, de confirmar-se la tendència, seria precoç en relació amb altres temporades», ja que començaria entre tres i quatre setmanes abans del que és habitual.
Quant a la covid, la taxa creix de 143 a 133 casos per cada 100.000 habitants i actualment hi ha 675 ingressats, 38 més que la setmana passada. Pel que fa als nous positius, se n’han detectat 9.859 més en una setmana.
Les ucis, però, continuen estables, amb una vintena de pacients: els últims set dies han fluctuat de 21 a 24 crítics.
Les defuncions provisionals per covid són 11 en aquesta última setmana, en comparació a les 30 de l’anterior.
Notícies relacionadesLa cobertura de la vacunació contra la covid continua augmentant, fins al 69% en les persones de més de 80 anys i fins al 43% si es tenen en compte totes les persones de 60 anys o més.
.
- La passarel·la de les campanades
- Multes per als cotxes B en les zones de baixes emissions
- Cap d’Any Audiències TV Campanades | Laura Escanes i Miki Núñez tomben Estopa i Chenoa i Pedroche a Catalunya amb el raïm de TV3
- Incendi mortal Així és Crans-Montana, l’exclusiva estació alpina sacsejada per la tragèdia de Cap d’Any
- Mor un submarinista durant una immersió a Roses
- Disrupció tecnològica «Els artistes plàstics estan fotuts»: la intel·ligència artificial posa cap per avall el sector de la publicitat
- Tragèdia als Alps Última hora de l’incendi al bar Le Constellation a l’estació d’esquí suïssa de Crans-Montana: 40 morts i 119 ferits, la majoria greus
- Campanades L'enginyeria artesanal del vestit de les campanades de Pedroche: dotze anys d'història i una tiara de mascareta
- Mamarazzis ¿Final de l’era Pedroche?
- Ideari Junts debat el ‘pla 8 milions’ per actualitzar la seva posició davant la immigració
