Segons el fons d’inversió
Rússia anuncia que produirà la seva vacuna a Espanya i Sanitat diu no saber-ne res
Assegura també que ha tancat tractes per a la producció de la Sputnik V amb Alemanya, Itàlia i França

El Fons Rus d’Inversió Directa (RDIF) ha firmat acords amb Espanya, Itàlia, França i Alemanya per a la producció de la vacuna contra el coronavirus Sputnik V, segons ha informat l’agència Sputnik, al·ludint a un comunicat del director general del fons, Kiril Dmitriev. No obstant, el Ministeri de Sanitat s’ha afanyat a dir que no té constància que s’hagi formalitzat de moment cap contracte per a la fabricació a Espanya de la vacuna russa Sputnik, el desenvolupador de la qual continua buscant enclavaments a Europa per augmentar la seva capacitat de fabricació.
Així ho han informat a EFE fonts del departament que dirigeix Carolina Darias després que el Fons d’Inversions Directes de Rússia (FIDR) hagi informat aquest matí que «ja va assolir acords amb empreses d’Itàlia, Espanya, França i Alemanya per llançar la producció de la Sputnik V».
«El RDIF va arribar a acords amb companyies d’Itàlia, Espanya, França i Alemanya per llançar la producció de Sputnik V. Estan en curs les negociacions amb una sèrie de productors per incrementar la producció a la Unió Europea, el que «permetrà iniciar els subministraments actius de la vacuna russa al mercat europeu una vegada rebuda l’aprovació de l’Agència Europea de Medicaments (EMA)», ha assegurat Dmitriev.
A més, ha informat que el RDIF i els seus socis estan disposats a iniciar els enviaments als països de la UE que registrin la vacuna Sputnik V per compte propi. Aquesta vacuna, desenvolupada pel Centre d’Epidemiologia i Microbiologia Nikolai Gamaleia amb el finançament del RDIF i aprovada a Rússia l’11 d’agost del 2020, va ser la primera vacuna contra el coronavirus registrada al món i té una eficàcia del 91,6 per cent, d’acord amb els resultats dels estudis clínics.
El medicament ja es va registrar per a l’ús d’emergència a més de 50 països. La vacuna espera l’aprovació de l’EMA per ser utilitzada a la UE però alguns països europeus, com Hongria i Eslovàquia, ja la van autoritzar.
- Neteja ¿Per què la gent està tirant sal pel lavabo a la nit?: el truc que evita moltes malalties
- Temporal Neu a Barcelona: aquestes són les zones on està nevant
- INJÚRIES I CALÚMNIES L’exactriu porno Amarna Miller demana 280.000 euros d’indemnització a Irene Montero
- En un local de copes Una jutge de Barcelona ordena readmetre una cambrera que es va negar a treballar en sostenidors i culots
- Setmana de fred Catalunya activa el pla Neucat per la previsió d’intenses nevades
- Investigació en marxa Detinguts a Barcelona 15 membres d’una banda llatina hondurenya
- TSJC L’amic de Laura Borràs negocia amb la fiscalia inculpar la líder de Junts
- Arenes movedisses | Per Jorge Fauró Un globus, dos globus, tres globus
- Evolució meteorològica Temps a Catalunya: última hora del temporal de neu, pluja i vent, en directe
- Presumpte espionatge Mitjans suïssos acusen el patriarca de l’Església ortodoxa Russa d’espiar en el passat per al KGB