Contra la pobresa menstrual
Nova Zelanda proporcionarà productes d’higiene femenina gratis a les escoles
La iniciativa intenta prevenir que durant la menstruació les nenes i adolescents faltin a les seves classes
strip-3655836 1920
El Govern de Nova Zelanda ha comunicat que a partir de juny repartirà de manera gratuïta en tots els centres educatius del país productes d’higiene femenina. L’Executiu ha explicat que l’objectiu és aturar el problema de l’anomenada «pobresa menstrual», i així evitar que les nenes i adolescents que no tenen accés a aquests productes bàsics faltin a l’escola els dies de la seva menstruació.
Segons informa Europa Press, la primera ministra, Jacinda Ardern, ha manifestat que «ningú hauria de faltar a classe per alguna cosa que és una part normal de la vida per a la meitat de la població». Ardern ha afegit que la nova mesura contribueix que el Govern pugui abordar la pobresa de manera directa, es pugui augmentar l’assistència a les escoles i s’aconsegueixi «un impacte positiu en el benestar de les nenes».
Les autoritats del país han tingut en compte estudis que revelen que hi ha alumnes menors, procedents de famílies amb pocs recursos, que no assisteixen a les seves classes durant el període menstrual. De fet, Ardern apunta que una de cada dotze estudiants falta a l’escola per problemes vinculats amb la «pobresa menstrual». Davant aquesta situació, aquest any preveuen destinar més de 2 milions de dòlars neozelandesos (gairebé 1,2 milions d’euros) per proporcionar de manera gratuïta el material en escoles primàries, intermèdies i secundàries.
Notícies relacionadesEl repartiment generalitzat tindrà lloc després d’un programa pilot que va començar en la segona meitat del 2020 i que va comptar amb la participació de 15 escoles i unes 3.200 estudiants de Waikato, de l’Illa Nord. Ardern ha afegit que les estudiants van expressar llavors que aquests productes d’higiene femenina «haurien d’estar disponibles per a tots els que ho necessitessin i quan ho necessitessin».
La menstruació pot, a més, implicar per a les joves una sèrie de problemes derivats. Entre ells, segons va citar la ministra per a Assumptes de la Dona, Jan Tinetti, la vergonya, els estigmes i l’absentisme escolar.
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 Comprovar Loteria Nadal 2025: consultar si el meu dècim té premi
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 79432, primer premi, el Gordo de la Loteria de Nadal 2025
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 70.048, segon premi de la Loteria de Nadal 2025
- Els votants de Sánchez se’n van amb Vox
- Festes Viu un Nadal de somni per a tota la família als Pirineus catalans amb activitats gratuïtes, tallers i concerts: només al desembre
- Hola Netflix, adeu cines El final d’una era en el cine: així van ser les dues setmanes més convulses al Hollywood del segle XXI
- IRTA-CReSA L’auditoria del Govern considera «segur» el laboratori d’on se sospita que va sortir el brot de pesta porcina
- ¿Què han votat els teus parents en les eleccions d’Extremadura? Mapa de resultats carrer a carrer
- SORTEIG DE NADAL 2025 El Gordo premia hotelers que van alimentar els bombers en els incendis de Lleó: «Ho hem sabut a l’anar a donar menjar a les vaques»
