Noves mesures
Els universitaris de primer curs podran tornar a les aules a Catalunya des de dilluns
El canvi respon a la necessitat d’afavorir la socialització dels alumnes que han començat uns nous estudis

Els campus universitaris de Catalunya podran reprendre les classes teòriques amb presencialitat restringida per als alumnes de primer curs de grau, segons les mesures aprovades ahir pel Procicat amb una vigència de dues setmanes prorrogables. Aquestes noves mesures entren en vigor a partir del dilluns 8 de febrer.
El Govern ha comunicat que es mantindrà el model híbrid per al curs 2020-2021 amb adaptacions en la presencialitat en funció de la situació epidemiològica i assistencial de Catalunya a causa de la Covid-19.
Cada estudiant de primer haurà de consultar amb el seu centre la seva situació, mentre que els cursos restants de graus i titulacions universitàries mantindran les mesures vigents des del 15 d’octubre, que limiten l’activitat presencial únicament a les pràctiques i avaluacions programades en aquesta modalitat.
Aquesta nova mesura de presencialitat per als alumnes de primer «respon a la necessitat d’afavorir la socialització dels alumnes que han començat uns nous estudis, en la mesura que la situació epidemiològica ho permeti», ha assegurat la directora general d’Universitats, Victòria Girona.
Girona ha agraït als responsables de Salut Pública que hagin atès les peticions que ha expressat la comunitat universitària catalana. Respecte a la resta de cursos de graus universitaris i de titulacions, es mantenen les mesures que «cenyeixen l’activitat presencial únicament» a les pràctiques i avaluacions que s’hagin programat en aquesta modalitat.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Escàndol a la Casa Blanca Trump anuncia una demanda contra ‘The Wall Street Journal’
- La guerra del Pròxim Orient Netanyahu truca al Papa arran de l’atac a l’única església catòlica de Gaza
- Iniciativa. Proposta des de l’alcaldia Collboni demana a 31 alcaldes suport a la llengua
- Cas Koldo L’UCO demana a Interior que l’informi de les visites a Cerdán a la presó
- Esmorzar de ‘Faro de Vigo’ i EL PERIÓDICO Illa: "No volem privilegis, amb la nostra proposta tots guanyen"