Revisió del reglament de circulació
Els cotxes hauran de reduir en 20 km/h el límit genèric a l’avançar bicis
Navarro ha donat detalls sobre la V16, un senyal lluminós que es col·locarà al sostre i que substituirà l’actual triangle de senyalització

Els vehicles que avancin bicicletes, a més de guardar una distància de metre i mig, hauran de reduir la velocitat en 20 quilòmetres per hora respecte al límit genèric de la carretera on es porta a terme la maniobra. Aquesta és una de les mesures que s’inclouran en la revisió del reglament de circulació en la qual treballa la Direcció General de Trànsit (DGT) per protegir els vulnerables (vianants, ciclistes i motoristes).
El nou reglament també inclourà l’obligació de deixar lliure el carril de l’esquerra en carreteres amb tres o més carrils quan es produeixin nevades per permetre la circulació dels vehicles d’emergències i la màquines llevaneu.
Les mesures les ha avançat aquest dimecres el director general de Trànsit, Pere Navarro, en una intervenció al Forum Executive Espanya, en què també ha recordat que s’està treballant en l’obligació dels motoristes de portar guants i dels ‘riders’, d’utilitzar casc, cosa que la patronal comparteix completament «perquè sembla que és de sentit comú». A més, s’està estudiant una norma per plasmar «el que ja és una realitat», que és permetre als motoristes circular pel voral de les carreteres quan estiguin col·lapsades.
Quant als vianants, Navarro ha reconegut que en l’actual normativa estan vistos com un obstacle, per la qual cosa es refarà la redacció «per donar-hi una caràcter més amable amb els desplaçaments a peu».
Adeu al triangle
Notícies relacionadesQuant a la V16, un senyal lluminós que es col·locarà al sostre del vehicle quan per algun motiu hàgim hagut d’aturar-nos i que substituirà l’actual triangle de senyalització, Navarro ha explicat que portarà un sistema de geolocalització de tal manera que, quan s’encengui, la informació arribarà al núvol de la DGT.
Pere Navarro ha dit que la V16 evitarà les morts que es produeixen a l’abandonar el vehicle per col·locar el triangle i ha recalcat que la informació que rebrà Trànsit només serà sobre la ubicació del vehicle estacionat, mai sobre el model o la marca ni el conductor, ja que ho garanteix la Llei de Protecció de Dades.
- CICLISME El caos s’apodera de l’estrena del Tour amb Enric Mas de protagonista
- Victòria del campió d’Europa (2-0) El Madrid topa amb Luis Enrique
- Lleida Quatre morts i sis ferits en un accident a l’A-2 a Soses amb quatre cotxes implicats
- Sánchez insisteix a "salvar el vaixell" però perd un altre peó
- Comerç La FNAC d’El Triangle s’acomiada avui amb grans rebaixes
- Educació El psicòleg Álvaro Bilbao recorda les cinc preguntes que has de fer al teu fill abans que sigui tard
- Obesitat a Espanya: una pandèmia que causa una de cada cinc morts evitables
- Estudi de la personalitat Què significa desbloquejar el mòbil cada poc temps, segons la psicologia
- Salut ¿Per què els mosquits sempre et piquen a tu? La ciència ja té la resposta
- Lleida Quatre morts i sis ferits en un accident a l’A-2 a Soses amb quatre cotxes implicats