Anunci del ministre de l’Interior

Els ‘riders’ hauran de portar casc i els motoristes podran circular pels vorals

  • L’ús de les bandes laterals quedarà limitat als embussos i no es podran superar els 30 km/h

  • Els motociclistes també estaran obligats a portar guants

riders-2

riders-2 / Manu Mitru

1
Es llegeix en minuts
Manuel Vilaseró
Manuel Vilaseró

Periodista

ver +

El Govern central donarà un nou pas de rosca a la reglamentació de trànsit per millorar la seguretat de col·lectius vulnerables. Els repartidors que utilitzen la bicicleta per exercir la seva feina, els denominats ‘riders’, hauran de portar obligatòriament casc, els motoristes hauran d’utilitzar guants i se’ls permetrà circular pels vorals en cas d’embussos, però a una velocitat màxima de 30 km/h.

Així ho ha anunciat el ministre de l’Interior, Fernando Grande-Marlaska, durant la seva compareixença per donar compte del balanç de la sinistralitat a les carreteres del 2020. A causa del seu treball, els ‘riders’ «es mouen permanentment pels vials de les ciutats i cal garantir la seva seguretat personal», ha assenyalat. En l’actualitat el casc només és obligatori a les ciutats per als usuaris de la bicicleta que tinguin fins a 16 anys. La resta només estan obligats a portar-lo a la carretera.

L’exigència de guants per als motoristes va també en la mateixa línia de «dotar de l’equipament correcte per garantir la integritat personal», segons el ministre, que ha recordat com en altres països, com França, ja és obligatori.

Una idea del 2011

La utilització dels vorals per part dels motoristes quan hi ha un col·lapse a la carretera ve a regular una pràctica habitual que pot ser perillosa només si es fa a massa velocitat. Per aquesta raó es limitarà la velocitat a aquest màxim de 30 km/h. Es tracta d’una vella reivindicació del sector, ha puntualitzat el director general de Trànsit, Pere Navarro.

Notícies relacionades

Ramón Ledesma, assessor de Pons Seguridad Vial, ha donat la benvinguda a una mesura que, ha recordat, ja figurava en el projecte de reforma del reglament de circulació de l’any 2011.

Marlaska no ha donat termini per a aquesta reforma que es troba ja en el tràmit d’informació pública.