La Comunitat de Madrid ajorna a dimecres l’obertura de les escoles pel ‘Filomena’
A 3r i 4t de l’ESO i 1r i 2n de Batxillerat la tornada a les aules serà l’endemà
Per compensar el temps de presencialitat perdut, s’allargarà tres dies el calendari al juny
La Comunitat de Madrid ha ajornat l’obertura dels centres educatius, prevista per a aquest dilluns, fins dimecres, 20 de gener, amb l’argument que ha sigut una «sol·licitud majoritària dels ajuntaments pels nombrosos problemes d’accessibilitat». Fins dijous, dels 2.557 centres públics i concertats de la regió, el 1.474 hi havia problemes als accessos.
A més, la Comunitat de Madrid ha programat la tornada als centres de manera escalonada, així que les classes presencials s’iniciaran dimecres que ve per als alumnes d’Educació Infantil, Primària i Especial i de 1r i 2n d’ESO. Per la seva banda, els alumnes de 3r i 4t d’ESO i de 1r i 2n de Batxillerat, FP, Educació per a Adults i Règim Especial que aquest any tenen una modalitat lectiva semipresencial per motiu de la Covid-19, retornaran a la presencialitat un dia després, el dijous 21 de gener.
En l’àmbit universitari, també es farà una tornada esglaonada: alguns alumnes s’hi incorporaran més tard, des de dimecres vinent fins al dilluns 25 de gener depenent de l’autonomia universitària.
Classes ‘online’ amb problemes tècnics
Notícies relacionadesPer compensar aquest temps de presencialitat a l’aula, que s’ha intentat suplir amb classes ‘online’ amb bastants problemes tècnics i a les quals no hi pot accedir tot l’alumnat, en Educació Infantil, Primària i Especial s’ampliarà en tres dies el calendari escolar establert inicialment per a aquest curs, el que retardarà el final de les classes al juny.
Durant el cap de setmana i els dies posteriors, els operaris contractats per la Comunitat de Madrid continuaran comprovant la situació dels centres educatius per confirmar que, a causa de la nevada i la gelada posterior, no tenen problemes que puguin afectar la seguretat de l’alumnat i de la resta del personal.
- La Portada d'El Matí de Catalunya Ràdio L'extrema dreta es dispara
- Comença el dia amb energia 12 restaurants de Barcelona per clavar la forquilla als seus esmorzars
- Salut mental i poder judicial (I) Ezequiel Pérez, psiquiatre: “No existeix una relació directa entre trastorn mental i violència”
- Gestió pública El model sanitari, ¿superat?
- Editorial Impossible sense Catalunya
