El Suprem confirma la sentència a ‘La manada’’ pels vídeos de l’agressió
zentauroepp50968117 vista de los cuatro miembros de la manada alfonso jes s cab200306112518 /
El Tribunal Suprem ha confirmat la sentència que va condemnar dos membres de ‘La manada’ per fer fotos i gravar vídeos de la violació grupal a una jove madrilenya en els Sanfermines del 2016.
Així, es confirma la condemna de tres anys i tres mesos de presó i 5.670 euros de multa per a l’exguàrdia civil Antonio Manuel Guerrero Escudero i l’exmilitar Alfonso Jesús Cabezuelo, com a autors d’un delicte contra la intimitat.
El Suprem ha desestimat en concret el recurs de cassació interposat per la defensa dels dos processats contra la sentència del Tribunal Superior de Justícia de Navarra (TSJN) del 24 de juny del 2020, que va desestimar, al seu torn, el recurs d’apel·lació contra la decisió del 19 de novembre del 2019 de la Secció Segona de l’Audiència Provincial de Navarra, que va condemnar els dos acusats.
«Plena consciència»
En la sentència, el Suprem desestima l’argument de la defensa de falta de denúncia de la jove madrilenya per aquest delicte contra la seva intimitat, i destaca que «el decisiu» en aquests supòsits és que la víctima «exterioritzi la seva voluntat d’activar el tractament jurisdiccional de l’ofensa soferta», una cosa que, segons el seu parer, és «inqüestionable» en aquest cas, a l’haver comparegut la víctima com a acusació particular.
A més, en vista dels dubtes expressats per la defensa sobre la intencionalitat dels autors de les fotos i vídeos de l’agressió sexual, la sala entén que tots dos tenien «plena consciència que aquestes imatges afegeixen, al menyscapte de la llibertat sexual, una greu vulneració del dret a la intimitat».
Per aquests motius, rebutja el recurs de cassació i condemna al pagament de les costes als recurrents.
- Salut Bellvitge descobreix una nova malaltia genètica del neurodesenvolupament similar a l’autisme
- Al centre logístic BCN8 Desapareixen a Sabadell 3.767 paquets d’Amazon valorats en 200.000 euros en un enviament d’Alemanya a Espanya
- Temporal Protecció Civil alerta de pluges "intenses i torrencials"
- Una investigació del TEDH El TEDH s’inclina per sentenciar que el Suprem va vulnerar els drets de Junqueras, Sànchez i Turull
- Condemnats del 'procés' Estrasburg declara que no es van violar els drets de Junqueras, de Sànchez o Turull pel 'procés'
- Feina La polèmica mort d’un jove de 26 anys que va treballar 80 hores en una setmana commociona Corea del Sud
- Investigació oberta El suposat desfalc d’una administradora de Viladecans esquitxa, almenys, tres comunitats de veïns de Gavà
- 'El segon cafè' de La 2Cat L’Editorial de Cristina Villanueva: Tempestes, alertes i por
- Mitjançant nous serveis Ferrocarrils preveu moure un 50% més de viatgers i superar Rodalies en cinc anys
- II Fòrum Empresarial Peralada Gael Rodríguez i Jordi Masquef discuteixen sobre "recuperar el prestigi" de Portbou i Figueres
