Missatge a Michel
Sánchez crida la Unió Europea a coordinar l’inici de totes les campanyes de vacunació
- Cada país serà el que «marqui els seus sistemes i estratègies» segons les seves «metodologies i infraestructures sanitàries»
El president del Govern,Pedro Sánchez, ha traslladat al president del Consell Europeu, Charles Michel, la necessitat de coordinar l’inici de les campanyes de vacunació als diferents estats membres, tot i que després sigui cada país el que «marqui els seus sistemes i estratègies» segons les seves «metodologies i infraestructures sanitàries».
Així ho ha explicat el secretari d’Estat per a la UE, Juan González-Barba, en una compareixença davant la Comissió Mixta Congrés-Senat per a la UE per avançar l’agenda del Consell Europeu d’aquest dijous i divendres.
El Govern espanyol vol que la UE estableixi «indicacions epidemiològiques comunes» per aplicar l’estratègia de vacunes i que la coordinació inclogui «un consens sobre la data d’inici de la campanya per a tota la UE». Aquesta posició l’hi va traslladar el mateix González-Barba als seus col·legues de la UE al Consell d’Assumptes Generals celebrat dimarts per preparar la reunió de caps d’Estat i Govern, que en aquesta ocasió serà presencial.
Brussel·les accelera
Pel que fa a les vacunes, la Comissió Europea ha avançat que accelerarà tots els terminis per poder autoritzar en tot just tres dies la comercialització d’una vacuna contra la Covid-19 des del moment en què hagi rebut el vistiplau científic de l’Agència Europea del Medicament (EMA), de manera que puguin començar a distribuir-se a la UE a principis de gener.
Segons han explicat fonts comunitàries, l’Executiu comunitaritarda uns 67 dies a autoritzar una vacuna o fàrmac en condicions normals, però la urgència provocada per la pandèmia ha obligat Brussel·les a utilitzar tota la «flexibilitat» prevista en la normativa comunitària per a casos d’urgència.
Notícies relacionadesAixí, aquest procés es reduirà a«al voltant de tres dies»gràcies a dos elements: en primer lloc, es limitarà a un dia el període de consultes amb els estats membres (que normalment es prolonga durant 22 dies); i en segon lloc, es procedirà a la traducció de l’autorització a tots els idiomes oficials de la UE després que hagi sigut adoptada i no abans.
Amb aquests terminis, seria possible que l’autorització per a la comercialització condicional de la primera vacuna arribés aprincipis de gener,ja que l’EMA ja ha anunciat que preveure emetre la seva recomanació sobre la vacuna de Pfizer i BioNTech com a molt tard el 29 de desembre.
- Els missatges de Feijóo el dia de la dana deixen en evidència Mazón
- El temporal porta al límit la costa i el cabal dels rius a Girona i BCN
- Investigació oberta Mossos rastreja el GPS del mòbil de Jonathan Andic per reconstruir els seus passos
- Festes Aquests són els regals de segona mà més sol·licitats pels catalans: una opció més sostenible que triomfa a Nadal
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
