LA LLUITA CONTRA LA PANDÈMIA
La UE preveu autoritzar la vacuna de Pfizer el 29 de desembre i la de Moderna el 12 de gener
Les dues empreses han sol·licitat ja a l'Agència Europea del Medicament els permisos per als seus injectables contra el coronavirus
Les empreses Pfizer i BioNTech han presentat aquest dimarts davant l’Agència Europea del Medicament (EMA en les seves sigles en anglès) la sol·licitud per a l’autorització de la seva vacuna contra la Covid-19. Si rep tots els permisos, l’aliança Pfizer-BioNTech espera poder començar a distribuir l’injectable a finals d’aquest mes de desembre.
L’EMA prendrà una decisió sobre la vacuna de Pfizer el 29 de desembre i sobre la de Moderna, el 12 de gener, segons ha informat aquest mateix dimarts. Tot i que totes dues han sol·licitat els permisos pràcticament alhora, l’agència europea preveu acabar l’examen de la vacuna de Pfizer-BioNTech abans de final d’any, mentre que el de Moderna no estaria llest fins a mitjans de gener. «Aquests terminis es basen en les dades avaluades fins ara en la revisió contínua i poden estar subjectes a canvis a mesura que avanci l’avaluació», ha explicat l’agència en un comunicat.
En un comunicat, les dues companyies han confirmat que han presentat la «sol·licitud formal» després que els resultats de les proves hagin demostrat una eficàcia del 95%.
El passat 18 de novembre, l’aliança de la nord-americana Pfizer i l’alemanya BioNTech va anunciar que els resultats finals de l’última etapa de l’assaig de la seva vacuna contra la Covid-19 mostraven una efectivitat del 95%. Va assegurar que l’eficàcia del seu injectable és constant en totes les dades demogràfiques d’edat i ètnia, i que no ha tingut efectes secundaris importants, un senyal que la immunització podria fer-se servir àmpliament a tot el món. L’eficàcia en adults majors de 65 anys, que corren un risc particular pel virus, és superior al 94%.
LA FDA dels EUA decidirà el 10 de desembre
Notícies relacionadesPfizer també està pendent de l’autorització d’emergència sol·licitada als EUA. L’Agència de Medicaments i Aliments (FDA, per les seves sigles en anglès) dels Estats Units ha fixat per al 10 de desembre la data de la reunió del seu comitè assessor per avaluar la seva sol·licitud.
L’anunci de la sol·licitud de Pfizer-BioNTech a la Unió Europea es produeix a penes unes hores després que la farmacèutica nord-americana Moderna hagi demanat als EUA autorització per a la seva vacuna. Moderna estima que, si rep els permisos, el 21 de desembre podria començar a subministrar l’injectable als EUA.
- Cas excepcional Alegria per als conductors a Espanya: no hauran de passar la ITV a partir de 2025 si el seu cotxe està en aquesta llista
- Visita inesperada Plaga d’arnes gegants: invasió a diverses zones de Catalunya i Espanya
- Ajuts socials Ja és oficial: Així pots sol·licitar el nou ajut de 700 euros compatible amb l'Ingrés Mínim Vital
- La seva major operació immobiliària a Espanya des de 2016 Amancio Ortega compra la seu de Planeta a Barcelona per 250 milions
- Obres El Barça planeja estrenar el nou Camp Nou al Gamper, però només per a 25.000 espectadors
- ‘Males vibres’ Així pots saber si algú és una mala persona en els primers minuts de xerrada, segons la psicologia
- Música Una cantant catalana es cola a la llista de candidates a cançó de l’estiu a Spotify
- Centres per a menors L'últim recurs
- Un jove va a un restaurant a menjar una crep de pollastre i acaba ingressat a urgències
- El Giro queda pendent d’una muntanya sense asfalt anomenada la Finestre