al pirineu
Un caçador mata l'ossa Sarousse durant una batuda de senglars
El Seprona s'ha fet càrrec de la investigació per la mort a trets d'aquest exemplar d'os bru
osa car 1200
Agents de Protecció de la Natura, membres de la Patrulla Os del Govern d’Aragó i el Seprona van certificar aquest diumenge la mort de l’ossa Sarousse, que va rebre diversos trets a curta distància d’un caçador que participava en una batuda de caça de senglar, que va al·legar haver actuat en defensa pròpia. Els fets van tenir lloc a la vall de Bardaixi, a la comarca de la Ribagorça.
La necròpsia serà realitzada per tècnics del Govern d’Aragó, previsiblement al llarg d’avui i, de moment, el Seprona s’ha fet càrrec de la investigació per la mort a trets d’aquest exemplar d’os bru.
La mort d’aquesta ossa es converteix en el tercer que es produeix a la colònia d’ossos al Pirineu en un any, després de la mort del Cachou durant el mes d’abril i un segon exemplar l’estiu passat al vessant francès. A més, fa tot just deu dies es va detenir un funcionari de Medi Ambient per la presumpta implicació en la mort del Cachou.
Segons va informar l’ACN aquest diumenge, els caçadors van explicar que durant la batuda els gossos de caça havien motivat el moviment de l’ossa i un, que la va veure acostar-se, va alertar la resta dels seus companys amb crits i, al creure que l’animal no retrocedia, va disparar. Després del tràgic incident, la batuda va ser interrompuda i es va donar avís a la Guàrdia Civil.
L’ossa Sarousse va néixer el 1999 i va ser introduïda al Pirineu francès (Arbas) el 21 d’agost del 2006. Poc després de l’alliberament va perdre el seu collar emissor i va ser capturada de nou i reintroduïda el novembre del 2007 a Marignac. Després de tres anys assentada a la Vall d’Aran, l’ossa es va desplaçar al sud, al massís del Turbó, on es va assentar el 2010. L’última vegada que l’ossa Sarousse va ser vista va ser el setembre a la zona d’Espés Alto, al municipi de les Paüls, gràcies a unes càmeres de parament fotogràfic.
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Previsió meteorològica El Nadal arribarà amb pluges, nevades i molt fred a Catalunya: aquestes són les previsions per a les pròximes setmanes
- La duresa d’una malaltia El pitjor moment en la vida de Jordi Cruyff
- L’Hospitalet Illa i Quirós firmen el soterrament de la Granvia
- Per indemnitzacions Les velles patates Corominas de Badalona deixen un deute de 200.000 euros al final de la seva liquidació
- Has treballat menys de 25 anys? Així és com pots aconseguir les cotitzacions gratuïtes de la Seguretat Social
- Envelliment i salut mental: acceptar-se, empoderar-se, créixer
- Tecnologia i psicologia Un de cada vuit adolescents recorre a la IA en moments de malestar emocional
- El Barça fregeix l’Olympiacos amb defensa i 13 triples
- Tsygankov ressuscita un Girona que aconsegueix sortir del descens
