coronavirus
Euskadi declara l'emergència sanitària davant la Covid
Les mesures concretes que s'adoptaran es decidiran i anunciaran aquest dimarts

zentauroepp54295778 una pareja contempla las vistas de la playa de la concha en 200817113921 /
El Govern Basc ha declarat aquest dilluns l’emergència sanitària, que permetrà al ‘lehendakari’, Iñigo Urkullu, assumir el «comandament únic» en la crisi del coronavirus i adoptar mesures addicionals a les acordades divendres passat pel Ministeri de Sanitat i les comunitats autònomes.
El Butlletí Oficial del País Basc d’aquest dilluns ha publicat la triple normativa que declara la situació d’emergència sanitària al País Basc, tot i que les mesures concretes que s’adoptaran es decidiran i anunciaran aquest dimarts després d’una reunió.
La primera de les tres normes estableix que la consellera de Salut sol·licita a la de Seguretat que s’activi el Pla de Protecció Civil d’Euskadi (LABI); amb la segona aquesta l’activa formalment i amb la tercera el ‘lehendakari’ en funcions «avoca per a si» la direcció del pla i amb això podrà adoptar mesures addicionals a les que es posaran en marxa a tot Espanya.
Al declarar la situació d’emergència sanitària, el ‘lehendakari’ pot restringir l’accés a determinades zones –de moment es descarta un confinament general– i limitar o condicionar l’ús de serveis públics i privats o el consum de béns, d’acord a la Llei Basca de Gestió d’Emergències.
- Això és el que significa que els fills no facin cas als seus pares a la primera, segons el psicòleg Álvaro Bilbao
- Tragèdia a Lleida Jordi i Omar, les dues víctimes de l'incendi de Torrefeta: "Vam sortir a buscar-los, però era com estar a l'infern"
- Investigació oberta El nen mort a Valls va estar tot el matí al cotxe mentre el pare treballava
- Universitat ¿Qui és Ramón Flecha, el catedràtic de la UB acusat d’abús sexual per 14 universitàries?
- La consellera de Salut, en contra d’ampliar el Prat
- Universitat ¿Qui és Ramón Flecha, el catedràtic de la UB acusat d’abús sexual per 14 universitàries?
- Alejandro Valverde: "Pogacar és el candidat a la victòria, però no ho tindrà fàcil amb Vingegaard"
- Despullar un sant
- ¿Violència gratuïta o esport noble?
- Scariolo anuncia que deixa la selecció després de l’Eurobasket i posarà rumb al Reial Madrid