Per un mosquit invasor
Andalusia confirma que 11 dels 19 casos de meningoencefalitis són positius en virus del Nil
Els casos detectats s'ubiquen en la seva totalitat a les localitats sevillanes de La Puebla del Río i Coria del Río
El conseller de Salut i Famílies, Jesús Aguirre, ha confirmat aquest dijous que 11 dels 19 casos confirmats de meningoencefalitis han donat positiu en virus del Nil, després que la Junta enviés per a la seva anàlisi al Centre Andalús de Virologia, situat a l’Hospital Virgen de les Nieves de Granada, mostres dels pacients detectats a les localitats sevillanes de Coria del Río i La Puebla del Río.
Així ho ha confirmat el titular andalús en el transcurs de la roda de premsa que ha ofert juntament amb el conseller de la Presidència, Administració Pública i Interior i portaveu del Govern andalús, Elías Bendodo, en la qual han informat sobre la tercera reunió d’autoavaluació i seguiment de les mesures del Govern andalús davant la Covid-19.
En aquest marc, Aguirre ha explicat que aquest virus es transmet per un mosquit «invasor» i que els casos detectats s’ubiquen en la seva totalitat a les localitats sevillanes de La Puebla del Río i Coria del Río. En concret, ha precisat que habitualment en aquests casos, entorn del 80% de les persones infectades solen ser asimptomàtiques, en un 20% dels casos provoca febre però és perfectament manejable», en un 1% provoca inflamació de la meningoencefalitis, amb un 0,1% de letalitat.
- ACTUALITAT BLAUGRANA El FC Barcelona prepara ja el retorn a l’estadi de Montjuïc
- Evolució demogràfica Un de cada tres espanyols tindrà més de 65 anys el 2070
- Les batalles del Madrid Florentino declara la guerra a tothom
- TELEVISIÓ I MAS Sandra Barneda
- Santa Tecla 2025 Tarragona i Mataró s'enfrontaran en un duel musical de bandes per commemorar els 100 anys del pasdoble 'Amparito Roca'
- Natalia de Santiago, experta en finances: "A Espanya hi ha moltíssima aversió al risc, gent poruga que els ho transmet als seus fills"
- Cas Koldo El jutge manté pres Santos Cerdán tot i que avança que sortirà abans de complir sis mesos a la presó
- Tribunals Sandro Rosell davant la jutge del cas Negreira: «amb 250 euros per informe com podem comprar àrbitres»
- Urbanisme i educació Més de la meitat de les escoles de la metròpolis de Barcelona conviuen amb entorns «crítics» per a la salut dels nens
- Noves inversions La modernització dels aeroports catalans: més espai a la pista i millors accessos