Les escoles de Catalunya tindran una infermera assignada per detectar casos de Covid-19
Els professionals sanitaris no estaran físicament a les escoles, sinó que actuaran des del centre d'atenció primària corresponent

zentauroepp53426445 barcelona 15 05 2020 sociedad primer trasplante pedi tric200806174000 /
Cada centre i escola catalana tindrà un infermer assignat a partir del setembre per controlar els possibles casos de coronavirus que puguin sorgir, segons ha revelat TV-3 citant fonts del Departament de Salut de la Generalitat.
El professional, segons aquestes fonts, no estarà físicament al centre educatiu, sinó que actuarà des del centre d’atenció primària (CAP) corresponent, des d’on activarà els protocols necessaris en cas que hi hagi alguna sospita de contagi de Covid-19, per determinar si és positiu i rastrejar contactes.
Si un alumne no es troba bé, l’escola contactarà amb el professional sanitari de referència que tingui assignat, que decidirà els passos que cal seguir.
El secretari de Salut Pública de Catalunya, Josep Maria Argimon, ha matisat aquest dijous a la tarda que el protocol que caldrà seguir als centres educatius a partir del setembre «no varia» dels protocols propis de Salut que se segueixen actualment i que, en tot cas, la figura de l’infermer de referència per als centres educatius no és una figura nova, «el que és nou és que inclourà tasques específiques» per detectar possibles casos de coronavirus.
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Natalia de Santiago, experta en finances: "A Espanya hi ha moltíssima aversió al risc, gent poruga que els ho transmet als seus fills"
- Cas Koldo El jutge manté pres Santos Cerdán tot i que avança que sortirà abans de complir sis mesos a la presó
- Tribunals Sandro Rosell davant la jutge del cas Negreira: «amb 250 euros per informe com podem comprar àrbitres»
- Urbanisme i educació Més de la meitat de les escoles de la metròpolis de Barcelona conviuen amb entorns «crítics» per a la salut dels nens
- Noves inversions La modernització dels aeroports catalans: més espai a la pista i millors accessos