A PARTIR DE DIUMENGE
El Govern no fa cas al TSJC i torna a decretar el tancament dels bars a mitjanit
La Generalitat ordena que els locals es clausurin a les 00.00 hores a les ciutats catalanes afectades per brots de coronavirus

zentauroepp53832648 21 06 2020 barcelona reportaje carpe diem discoteca fotos a200731200655
La Generalitat ha tornat a decretar el tancament dels bars i restaurants a partir de la mitjanit a les ciutats catalanes afectades per brots de coronavirus malgrat la suspensió del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) d’aquesta norma.
El Govern ha publicat en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC) la nova resolució, que entrarà en vigor diumenge a les 9 hores.
La suspensió del tribunal afectava la part del text que limitava l’horari dels bars, restaurants, xiringuitos i bars musicals de Barcelona i municipis de la seva àrea metropolitana, a més de Figueres i Vilafant (Girona) i més de 40 municipis de la província de Lleida.
Les patronals d’oci nocturn Fecalon i Fecasarm havien recorregut davant el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) la decisió del Govern d’ordenar el tancament de les discoteques al considerar que vulnera drets fonamentals com la llibertat d’empresa: «La necessitat i la por no ho justifiquen tot».
Nou intent del sector de l’oci nocturn
Després d’aquest nou decret de la Generalitat, la Fecasarm ha instat la Conselleria d’Interior i la de Salut a deixar sense efecte la nova limitació horària fins a la mitjanit per als bars i restaurants de l’àrea metropolitana de Barcelona.
Notícies relacionadesEn un comunicat, la patronal de l’oci nocturn considera que la nova resolució del Govern va «en contra de l’esperit de la resolució judicial» que aquest divendres al matí ha suspès la limitació horària, que la Generalitat ja va instaurar divendres passat.
La Fecasarm ha enviat instàncies als dos departaments implicats per demanar que suspenguin la nova prohibició, que entrarà en vigor diumenge, cosa que impedeix que puguin presentar un recurs judicial abans que s’apliqui.
- Eduardo Mendoza: "Tothom està indignat per alguna cosa, però jo no, vivim formidablement"
- HABITATGE Polèmica per l’anunci del Ministeri d’Habitatge: tres adults compartint pis desencadena una onada de crítiques
- El Govern sospesa la mesura ¿Es pot prohibir la compra d’habitatge per especular? ¿Ho pot fer Catalunya? L’estudi en què es basa Illa
- Educació Catalunya flexibilitza ara l’ús dels mòbils als instituts
- Sector bancari El BBVA prepara una remuneració extraordinària de quasi 7.000 milions
- Barcelona, protagonista L’històric Forn de Sarrià renaixerà gràcies al Forn de Cabrianes
- LLIGA DE CAMPIONS Bellingham prolonga l’horari d’estiu del Madrid
- Mapi León: "He necessitat el meu temps per tornar amb Espanya"
- Cita literària Quatre magnífics del còmic conquereixen Kosmopolis
- Alejandro González Iñárritu, cineasta: "No crec en la perfecció; el que m’interessa és el rigor"