edifici separat del complex
Aïllats a l'hotel del Govern els primers turistes amb covid de Mallorca
El Morlans Garden de Peguera allotja deu persones, un positiu confirmat i nou contactes estrets, que estaven de vacances a l'illa
Salut va adjudicar dilluns aquest servei a l'establiment per 90.000 euros

zentauroepp54251851 aeropuerto palma200727130907 /
L’hotel que paga el Govern per aïllar els turistes infectats amb coronavirus ja està en funcionament. El Morlans Garden de Peguera acull deu visitants, un positiu confirmat i deu contactes estrets, que passaven les vacances a Mallorca. Tots ells es mantenen en un edifici aïllat que forma part del complex hoteler, però pel qual s’accedeix per una porta independent.
La conselleria de Salut va adjudicar dilluns passat per 90.000 euros l’allotjament per a turistes infectats amb coronavirus a l’hotel Morlans Gardens. L’establiment acollirà «visitants amb simptomatologia lleu o asimptomàtics afectats per la Covid-19 sense residència a Mallorca», segons recull l’expedient de licitació publicat a la plataforma de contractació del sector públic.
L’hotel prestarà aquest servei durant els pròxims dos mesos, tot i que existeix la possibilitat d’acordar una pròrroga si fos necessari. L’establiment, de tres estrelles i a poca distància de la platja, està obert a qualsevol turista. No obstant, els deu turistes derivats allà per la conselleria de Salut estan aïllats en un edifici separat i ubicat a l’altre costat del carrer de l’edifici principal.
L’adjudicació es va formalitzar dilluns passat, però Salut no va aclarir des de quan l’hotel acull turistes infectats i quants d’ells han pernoctat a les seves habitacions. En tot cas, el turista que ha donat positiu és el primer confirmat pel Govern estant de vacances a Mallorca. La setmana passada una família alemanya va donar positiu al seu país poc després de passar les seves vacances a Platja de Palma, però no s’ha arribat a confirmar que s’infectessin a l’illa. Fins ara a l’arxipèlag sol s’havia detectat un brot en uns turistes espanyols a Menorca.
Els turistes allotjats al Morlans Garden no abonaran cap quantitat, ni per la seva estada ni tampoc pel seu manteniment. No obstant, les factures que generin per l’assistència sanitària que necessitin sí seran enviades als seus respectius països d’origen.
Sense publicitat
Notícies relacionadesEl contracte amb la conselleria de Salut s’ha resolt per via d’urgència i sense publicitat, atenent l’emergència provocada per la pandèmia. El mateix dilluns l’IB-Salut també va adjudicar l’allotjament de turistes infectats amb Covid-19 a hotels de la resta de l’arxipèlag.
El Govern pagarà 184.000 euros a l’establiment triat a Menorca per prestar aquest servei. El cost ascendeix a 150.000 euros a Eivissa i a 128.000 per a l’allotjament seleccionat a Formentera.
- Nova jubilació anticipada: quins treballadors podran retirar-se abans i quan entren en vigor els canvis
- Mobilització d'emergències Tallada la Ronda Litoral de Barcelona per un home pujat nu a un senyal
- ACCELERANT PER AL GAMPER El Barça presumeix del nou Camp Nou, "la vuitena meravella del món"
- Assassinat a Madrid Les ombres un crim
- investigació L’institut de la Mina descarta que l’atac a un professor el cometés un alumne
- fórmula 1 L’alonsomania desborda Barcelona
- Mobilitat sostenible Una quinzena de grans ciutats encara no multen els vehicles vetats
- Un registre ‘online’ permetrà a les ciutats multar a les ZBE
- CONTEXT Ja no hi ha excuses
- Prèvia de la cita a Barcelona Govern i autonomies topen abans de la Conferència de Presidents