atenció primària
Lleida atén fins a 600 sospitosos de Covid al dia als ambulatoris
La mitjana és entre 300 i 380, segons la coordinadora de Covid del CUAP Lleida, Pilar Vaqué

zentauroepp54119529 els hospitals de campanya davant l hospital arnau de vilanov200715141821 /
El dispositiu habilitat de manera annexa al Centre d’Urgències i Atenció Primària (CUAP) Prat de la Riba de Lleida ha arribat a atendre fins a 600 persones amb sospita de Covid en un dia. Segons ha explicat la coordinadora de Covid del CUAP Lleida, Pilar Vaqué, la mitjana habitual sol rondar entre els 300 i els 380 pacients, tot i que hi ha hagut alguns dies que la xifra ha arribat fins als 600.
Així mateix, en una jornada de visites es poden portar a terme unes 20 ecografies respiratòries per a aquest tipus de pacients que, en la seva gran majoria, acudeixen amb símptomes lleus com a febre o «molèsties en les vies respiratòries altes».
Notícies relacionadesMajoritàriament, les persones ateses són «joves amb una vida laboral activa» i, tot i que un percentatge dels pacients té patologies de base, «la gran majoria» mostra una simptomatologia lleu i no pateix altres malalties.
Vaqué ha admès tenir «respecte» a un possible col·lapse de l’atenció primària i ha lamentat no poder portar amb normalitat el seguiment de pacients sense Covid que reben les atencions de «prevenció de la salut» als CAPs.
- Partit Popular Toni Nadal, al Congrés del PP: «A Mallorca parlem català, no mallorquí»
- Polèmica L’alcaldessa de Palafrugell nega que s’hagi prohibit als grups d’havaneres afegir-se al públic si canta ‘El meu avi’
- Comerç La FNAC d’El Triangle s’acomiada avui amb grans rebaixes
- El mapa territorial Enquesta CIS: El PSOE assetja cinc governs autonòmics del PP en l’equador de la legislatura
- Apunt Una vergonya absoluta