REBROTS DE COVID A CATALUNYA
El Govern «de moment» no es planteja el confinament perimetral de Barcelona
Jacobo Mendioroz, que havia apuntat a un confinament domiciliari, rebaixa el to i confia a contenir els rebrots

jacobo
El director de la Unitat de Seguiment de Covid-19 a Catalunya, l’epidemiòleg Jacobo Mendioroz, ha assenyalat que «de moment» el Govern no es planteja el confinament perimetral d’àrees afectades per transmissió comunitària, com Barcelona, i ha defensat que si se segueixen les recomanacions els rebrots es contindran.
«De moment no plantegem un tancament perimetral a Barcelona. És millor limitar l’activitat. Aquest cap de setmana hi ha hagut sortides des de l’àrea metropolitana, però crec que la majoria de la població és responsable», ha dit en una entrevista a Catalunya Ràdio.
Mendioroz rebaixa així el to respecte a les declaracions que va fer dissabte, quan va plantejar un confinament domiciliari si la situació no remet en 15 dies.
L’epidemiòleg ha remarcat que la situació és molt més favorable ara que al mes de març. «Entenc el desconcert. És difícil explicar que estem en una fase epidemiològica diferent del mes de març. Hem millorat en la capacitat de test i de filtratge de casos», ha afirmat.
Si bé Mendioroz ha assenyalat que la transmissió comunitària «preocupa», i es veu «un augment de casos», també és cert, ha afegit, «que la situació és infinitament millor que al març».
Preguntat pel nombre de rastrejadors, ha assenyalat que a Barcelona hi ha «unes 300 persones» que la setmana que ve pujaran fins a 1.000, que segons el seu parer ara per ara hauria de ser «suficient».
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Successos Un piròman provoca nou incendis en mitja hora a Cambrils i deixa danys en comerços i restaurants
- Conseqüències de l’apagada El Govern té un pla b amb reserves de gasoil per si hi ha una altra apagada
- Entrevista Joan Gabriel Bergas, catedràtic en Enginyeria Elèctrica de la UPC: "Són set 'barcelones' que van caure de cop"
- PRIMER DE MAIG ¿Per què l'1 de maig és el Dia del Treball?
- Futbol Sis partits de sanció a Rüdiger, que els aprofita per operar-se