preocupació pel curs vinent

Els docents reclamen inversió per tancar la fractura digital

Al 61% dels participants en una investigació també els preocupa la gestió emocional del seu alumnat

Exigeixen més partides pressupostàries en infraestructures i personal, així com una revisió profunda del currículum

zentauroepp16463325 barcelona 12 07 2011  tomas mirando el facebook  ni o con or200410173553

zentauroepp16463325 barcelona 12 07 2011 tomas mirando el facebook ni o con or200410173553 / ELISENDA PONS

1
Es llegeix en minuts
Europa Press

Els docents espanyols reclamen inversions en infraestructures i personal davant el pròxim curs, quan es tornarà a les aules després de mesos d’educació a distància, i la gran majoria, el 67%, mostra la seva preocupació per la fractura digital i la falta de dispositius electrònics entre el seu alumnat.

Aquestes són algunes de les conclusions de la investigació ‘Panorama de l’educació a Espanya després de la pandèmia de la Covid-19: L’opinió de la comunitat educativa’ realitzada per un grup d’investigadors de les Universitats de Granada i Màlaga, coordinat pel professor i investigador de l’UGR, Fernando Trujillo, i que ha sigut presentat aquest dijous per la FAD.

En l’estudi hi han participat més de 5.000 docents, alumnes i famílies, i la major part del professorat; el 76%, indica que el principal repte del pròxim curs serà motivar els seus estudiants després de la suspensió de les classes per la pandèmia. Al 61% dels participants en la investigació també els preocupa la gestió emocional del seu alumnat.

Els docents «demanen aclaparadorament» inversió en infraestructures i personal, així com una revisió profunda del currículum i més col·laboració entre professors a partir del setembre, en un curs que també estarà condicionat per les mesures sanitàries que caldrà implantar als centres escolars per prevenir contagis de coronavirus.

No obstant, segons apunta l’estudi presentat per la FAD, els docents es mostren «escèptics» amb l’administració perquè «s’ha limitat durant el curs 2019-2020 a invocar l’autonomia dels centres sense aportar solucions, ni recursos ni inversions».

«La falta d’instruccions clares i criteris unificats per abordar l’activitat docent durant el tancament dels centres ha provocat un acusat sentiment d’abandonament i un profund cansament entre els docents i els equips directius que confessen haver recorregut a la improvisació en la pitjor crisi educativa de la història recent», apunten des de la FAD.

Notícies relacionades

Les famílies, per la seva banda, assenyalen les dificultats «per adaptar-se a criteris canviants» i els problemes per conciliar la feina i l’ajuda en les tasques escolars dels seus fills, sobretot en les etapes d’Infantil i Primària.