pràctica polèmica

Per als suplements en bars i restaurants es necessita l'acceptació prèvia del client

L'OCU assegura que cobrar pel cost extra que suposa higienitzar diàriament l'establiment «pot ser exagerat, però és legal»

zentauroepp53528226 tudela200526095326

zentauroepp53528226 tudela200526095326 / Marta Perez

1
Es llegeix en minuts
Efe

L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) ha assegurat que «qualsevol cobrament extraordinari (suplement)» per la neteja i desinfecció en bars i restaurants en relació amb el coronavirus «necessiten» l’acceptació prèvia del client.

L’OCU ha indicat que cobrar al client pel cost extra que suposa higienitzar diàriament el bar o el restaurant «pot ser exagerat, però és legal», segons ha indicat aquest dimecres en un comunicat. «Ara bé, prèviament se l’hauria d’haver informat d’això, sol·licitant el seu consentiment exprés», segons el parer de l’OCU.

Cost «ajustat» i «proporcional»

A més, hauria de tractar-se d’un cost «ajustat» al preu real, i per considerar-se una bona pràctica empresarial també ha de ser proporcional, és a dir, repartit entre qui ofereix el servei i els qui el disfruten.

«Si al client se li intentata cobrar sense haver sigut advertit, podrà rebutjar-ho i denunciar-ho davant l’organisme de consum competent, ja sigui municipal o autonòmic», ha apuntat.

Exigir un consum mínim o un temps màxim a la terrassa és legal

Notícies relacionades

D’altra banda, exigir un consum mínim o un temps màxim (a la terrassa) «també és legal, sempre» que s’informi prèviament el client, han afegit des de l’organització.

Un altre dels aspectes que aclareix és que «no és legal» ampliar l’espai de la terrassa a costa de dificultar el pas normal dels vianants per la vorera; en aquest cas, els vianants podrien denunciar-ho a l’ajuntament.