més que negocis
Bars i restaurants demanen ser declarats Patrimoni de la Humanitat 2020
La Plataforma Junts per l'Hostaleria ha impulsat la campanya '#SoyPatrimonio2020', una iniciativa que pretén reconèixer el seu paper cultural, social i econòmic
bar
La Plataforma Junts per l’Hostaleria ha impulsat la campanya ‘#SoyPatrimonio2020’ perquè l’hostaleria espanyola sigui declarada Patrimoni de la Humanitat 2020, una iniciativa que pretén reconèixer el paper cultural, social i econòmic de bars i restaurants.
L’organització empresarial Hostaleria d’Espanya, l’Associació d’Empreses de Fabricants i Distribuïdors (AECOC) i la Federació Espanyola d’Indústries d’Alimentació i Begudes (FIAB), que representen la cadena de valor de l’hostaleria, són darrere d’aquesta candidatura, segons han informat aquest dilluns en una nota.
Ferran Adrià, Maribel Verdú, Carlos Latre...
Personalitats de tots els sectors, com Ferran Adrià, Bertín Osborne, Maribel Verdú, Boris Izaguirre, Ramón García i Carlos Latre també han recolzat la iniciativa, que es pot votar en la pàgina web www.soypatrimonio2020.org firmant una petició.
«‘#SoyPatrimonio2020’ és una crida per protegir allò que és nostre», declaren les organitzacions hoteleres en el seu comunicat, en el qual destaquen el paper dels bars i restaurants com a «part de la nostra cultura» i com l’espai d’oci «més gran i de socialització que existeix al nostre país».
«Un lloc característic de la nostra cultura»
La iniciativa afirma que l’hostaleria espanyola «compleix tots els requisits que assenyala la Unesco per considerar-se Patrimoni de la Humanitat, ja que és un lloc característic de la nostra cultura, dona testimoni d’una tradició cultural de la nostra civilització i està associada amb tradicions vives de la nostra terra».
Espanya és el país «amb més bars per persona» i la restauració a Espanya dona feina a 1,7 milions de persones i suposa el 4,7% del PIB.
Fites importants de la història d’Espanya
Notícies relacionadesFites importants de la història d’Espanya han tingut lloc «a la barra d’un bar», com la redacció de la Constitució; a més, escriptors, músics i humoristes van fer els seus primers passos en locals hotelers.
Amb 48 béns materials i immaterials reconeguts fins ara, com l’Alhambra, la dieta mediterrània, les Falles, el flamenc i els castells, Espanya és el tercer país del món, darrere de la Xina i Itàlia, amb més patrimoni.
- "Si paro atenció, sento l’infinit"
- "Volíem aprofitar les onades"
- Els missatges de Feijóo el dia de la dana deixen en evidència Mazón
- Un poble de Lleó ven més butlletes del Gordo de les que va comprar
- Investigació oberta Mossos rastreja el GPS del mòbil de Jonathan Andic per reconstruir els seus passos
- BÀSQUET El Barça és el primer de l’ACB que assalta el Surne Bilbao a la seva pista
- NOVA CAUSA JUDICIAL Laporta, imputat un altre cop
- TENNIS | LA BATALLA DELS SEXES Un Kyrgios a mig gas s’endú el duel contra una gran Sabalenka
- Els protagonistes de l’esport el 2025 Marc Márquez, el retorn al cim més admirat
- ACTUALITAT BLAUGRANA "Ara tinc la pressió de ser algú important"
