desescalada a Catalunya
La Generalitat planteja que Barcelona i les regions metropolitanes nord i sud passin a la fase 2 el 8 de juny
També ha plantejat que el Camp de Tarragona, les Terres de l'Ebre i l'Alt Pirineu i Aran passin a la fase 3
zentauroepp53396574 barcelona 12 5 2020 personal sanitari hospital clinic apalui200529181330 /
La Conselleria de Salut de la Generalitat ha proposat que la ciutat de Barcelona i les regions metropolitanes nord i sud avancin a la fase 2 de desconfinament pel coronavirus a partir del dilluns 8 de juny.
També ha plantejat que el Camp de Tarragona, Terres de l’Ebre (Tarragona) i Alt Pirineu i Aran (Lleida) passin a la fase 3 també dilluns que ve, segons un comunicat del Govern.
A més, considera que Lleida té «una bona evolució» i proposa que passi a la fase 2, tot i que és una proposta condicionada a la progressió dels indicadors epidemiològics els pròxims dies.
Simón ho veu viable
El director del Centre de Coordinació d’Emergències i Alertes (CCAES), Fernando Simón, ha dit que «si les coses van bé i l’evolució de l’epidèmia ho permet» Madrid i Barcelona estaran en la fase 2 de la desescalada el dia 8 de juny.
La Comunitat de Madrid al complet i la major part de Castella i Lleó, l’àrea metropolitana de Barcelona i Lleida continuen encara en la fase 1 i són les úniques zones d’Espanya en aquesta situació.
D’altra banda, sobre la possibilitat que tant Madrid com Barcelona estiguin en fase 3 amb l’estat d’alarma ja finalitzat, ha respost que «en aquest cas la responsabilitat recauria en les comunitats autònomes per a la gestió i el control de riscos, dins del recolzament i tot el que puguin necessitar del Govern».
Procicat
Aquestes propostes han sigut aprovades aquesta tarda pel Procicat i els informes s’enviaran aquest mateix dilluns al Govern central. La resta de regions sanitàries, la de Girona i Catalunya Central, i les àrees de gestió assistencial Penedès i Garraf es mantindran en la fase 2, tal com estava ja previst.
La setmana passada es va decidir que la regió sanitària de Lleida continués uns dies més en la fase 1 arran que es va detectar un augment de casos en diversos àmbits. «La situació té una bona evolució i es considera que Lleida estaria en condicions per al pas a la fase 2 al comptar amb les capacitats diagnòstiques, assistencials i d’identificació de contactes adequades per al control de l’epidèmia», asseguren els informes.
Actualment, s’estan fent proves PCR a la immensa majoria de persones amb sospita de Covid-19, un dels punts fonamentals per a la detecció primerenca, el diagnòstic en estadis inicials de la malaltia, l’inici de l’aïllament immediat, la detecció dels contactes estrets per fer la quarantena i el seu seguiment.
A més, els recursos assistencials amb què compta la regió de Lleida estan en disposició d’atendre els possibles casos que es puguin detectar i també es té controlada la seva traçabilitat.
Capacitat del sistema de salut
Un altre dels aspectes fonamentals per a la progressió en el desconfinament de la població és la capacitat del sistema de salut per identificar possibles focus de transmissió en col·lectius específics.
Notícies relacionadesEn aquest sentit, a la regió de Lleida s’han posat en marxa plans d’acció concrets tant per a la població nouvinguda per treballar a la campanya de la fruita com per al sector dels escorxadors, dues de les activitats amb alta ocupació a les comarques de Lleida.
Malgrat aquesta «estabilitat», el Departament de Salut continuarà analitzant l’evolució de la regió sanitària de Lleida, i la proposta de pas a la fase 2 «estarà condicionada a la progressió dels indicadors epidemiològics els pròxims dies».
- Sistema sanitari Catalunya congela l'ampliació dels cribratges de càncer per falta de pressupostos i professionals
- Hi haurà demanda civil El malson d’un propietari de Barcelona: «El meu inquilí ha aixecat parets i lloga habitacions per dies a turistes»
- Apunt Vinícius sí que és un problema
- Nous estudis Una de cada tres persones amb carnet de conduir sent pànic al volant: el 75% són dones
- Informes mèdics L'Audiència Nacional valorarà l'estat de salut de Jordi Pujol de cara al judici que arrenca el 24 de novembre
- AL BERNABÉU Xabi Alonso confirma que no va parlar a soles amb Vinícius
- BÀSQUET | EUROLLIGA Clyburn completa l’obra d’art de Shengelia a Belgrad
- Al coliseum Terrorífica derrota del Girona la nit de Halloween
- El rival del Barça El feliç retorn d’Eder Sarabia
- FUTBOL | actualitat blaugrana El Camp Nou es posa a prova
