lluita per frenar el brot
L'OMS confirma 106.000 nous casos de coronavirus només en un dia
Es tracta de la xifra més alta registrada en 24 hores des que va començar la pandèmia, alerta Tedros Adhanom
L'organització es mostra preocupada per l'augment d'infectats amb Covid-19 en països d'ingressos mitjans i baixos
zentauroepp53263897 uci valencia miguel200429091536 /
L’Organització Mundial de la Salut (OMS) ha confirmat aquest dimecres 106.000 casos de coronavirus en les últimes 24 hores, la xifra més alta des que va començar la pandèmia.
«En les últimes 24 hores, s’han reportat a l’OMS 106.000 casos de coronavirus, el màxim en un sol dia des que va començar el brot», ha informat el director general de l’OMS, Tedros Adhanom Ghebreyesus, en roda de premsa.
A més, Tedros, que ha precisat que encara queda «un llarg camí per recórrer» en el context de la pandèmia, ha revelat que gairebé dos terços d’aquests 106.000 casos provenen de només quatre països. No obstant, no ha especificat quins són.
D’altra banda, tot i que ha lloat el cas de països com Corea del Sud per implementar «ràpidament» una estratègia «integral» per trobar, aïllar, provar i atendre cada cas, a més de rastrejar cada contacte, s’ha mostrat «preocupat» per l’augment de positius en països d’ingressos mitjans i baixos.
«Estem preocupats pel creixent nombre de casos en països d’ingressos mitjans i baixos», ha assegurat, mentre ha assenyalat que l’OMS recolza els estats membres per «garantir» que els subministraments mèdics arribin als treballadors sanitaris i als pacients.
«Mentre lluitem contra la Covid-19, garantir que els sistemes de salut continuïn funcionant és una prioritat igualment alta, ja que reconeixem el risc per a la vida de qualsevol suspensió de serveis essencials, com la immunització infantil», ha dit Tedros.
Els casos de coronavirus a nivell global ja freguen els cinc milions i s’han registrat més de 328.000 morts a causa de la pandèmia. Per països, els Estats Units són el país més afectat quant a nombre de positius i morts, amb més d’1,5 milions i 93.000, respectivament.
Rússia, amb més de 308.000 casos, i el Brasil, amb gairebé 292.000, segueixen el país nord-americà. Amb referència a les víctimes mortals, en segon lloc se situa el Regne Unit, amb més de 35.000, i Itàlia, amb més de 32.000.
- 5 d’abril Aquests són els museus que pots visitar gratis aquest primer diumenge de mes a Barcelona
- ‘Oscars’ de la Moda Met Gala 2026: tema, data, ‘dress code’, Beyoncé, Kidman, els Bezos i una sonada absència
- NOU MEDICAMENT L’Hospital Dotze d’Octubre de Madrid recluta el primer pacient espanyol en un assaig amb vorasidenib, un fàrmac que busca cronificar un tipus de tumor cerebral greu
- Conseqüències del conflicte Ryanair preveu pujades de preu dels bitllets d’avió aquest estiu per la guerra de l’Iran
- Succés surrealista a Oviedo: li cau un martell al cap mentre passejava amb la seva mare
