ABUSOS EN ELS MARISTES
El TSJC confirma la condemna per pederàstia de Benítez
La sala d'apel·lació confirma la pena de 21 anys i nou mesos imposada a l'exprofessor dels Maristes de Sants-Les Corts
Les acusacions demanaran el seu immediat ingrés a la presó i que es procedeixi ja al pagament de la indemnització de 120.000 euros

La Sala Civil i Penal del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) ha confirmat la condemna a 21 anys i nou mesos de presó a Joaquim Benítez, exprofessor d’educació física de l’escola dels Maristes de Sants-Les Corts, a Barcelona, per haver abusat sexualment de quatre alumnes aprofitant-se de la seva superioritat com a professor, cosa que li va permetre, segons la resolució, «cometre el delicte amb més facilitat» entre el 2006 i el 2009.
Tot just conèixer la sentència, l’acusació particular que exerceix Manuel Barbero, pare de la primera víctima que va denunciar Benítez, ha anunciat a aquest diari que reclamarà el seu ingrés a la presó i que es procedeixi ja al pagament de la indemnització dels 120.000 euros que es va concedir a les quatre víctimes d’abusos per qui va ser condemnat, malgrat que havia sigut denunciat per una vintena, tot i que aquests delictes es van declarar prescrits.
Malgrat ser una condemna voluminosa, la seva execució s’havia deixat en suspens fins a conèixer el veredicte del TSJ, i la seva sala encarregada de revisar en apel·lació les sentències de l’Audiència Provincial de Barcelona ha rebutjat aquest divendres íntegrament els recursos interposats per Benítez i per Generali, companyia d’assegurances de la fundació per a la qual treballava, contra la pena que va imposar al primer de gairebé 22 anys de presó i el pagament d’una indemnització per a les quatre víctimes de 120.000 euros (60.000, 40.000 i dues de 10.000).
Notícies relacionadesLa sentència encara pot recórrer-se en cassació davant el Tribunal Suprem, motiu que pot al·legar la defensa per sol·licitar que la pena continuï en suspens. La decisió, en qualsevol cas, correspondrà a la mateixa Audiència de Barcelona, que en la seva sentència va declarar els Maristes responsables civils subsidiaris, com a titulars del centre on van ocórrer els fets i ser, per tant, l’acusat el seu empleat. També fixava que la seva companyia d’assegurances respongui per aquesta quantitat, però, en el seu cas, com a responsable civil directa.
A part de la pena de privació de llibertat, Benítez també va ser condemnat a 13 anys i vuit mesos d’inhabilitació per a qualsevol exercici de la professió docent i amb la prohibició d’acostar-se o comunicar-se amb les seves víctimes.
- Neteja ¿Per què la gent està tirant sal pel lavabo a la nit?: el truc que evita moltes malalties
- De la mà i entre rialles Gerard Piqué i Clara Chía, agafats pels carrers de Barcelona: així ha sigut la reacció de la parella
- Infeccions respiratòries ¿Per què aquest any duren tant els refredats?
- Revenja Última hora: Shakira podria explicar la veritat sobre la seva ruptura amb Piqué a la televisió
- Temporal Neu a Barcelona: aquestes són les zones on està nevant
- Evolució meteorològica Temps a Catalunya: última hora del temporal de neu i afectacions en el trànsit, en directe
- Sisme Terratrèmol a Turquia: última hora dels ferits i morts en el sisme, en directe
- Cercles concèntrics La banca a l’espera de la pròxima consolidació
- Crisi energètica Aquestes són les 10 gasolineres més barates de Barcelona avui, dimarts 22 de novembre
- Renovació en la neteja Barcelona regala un de cada set contenidors d’escombraries vells per desfer-se’n