ANUNCI DEL MINISTERI DE SANITAT
El Govern distribueix 800.000 tests ràpids d'anticossos del coronavirus entre les autonomies
Madrid rebrà el 22,4% de les proves, i Catalunya, el 21,9%
zentauroepp53113564 soc test rapidos200424190107 /
El Govern ha començat a distribuir aquest divendres a les comunitats autònomes 793.200 tests ràpids de detecció d’anticossos del coronavirus, que s’uneixen a la partida de més de dos milions que ja ha repartit. Des que va començar la crisi del Covid-19, n’han arribat a les autonomies un total de 2.802.400 unitats, segons ha informat el Ministeri de Sanitat en un comunicat.
Aquesta nova partida de tests ràpids forma part de la compra de 5 milions d’unitats adquirides pel Ministeri de Sanitat, l’entrega de la qual es completarà «en els pròxims dies».
Actualment, les PCR (sigles en anglès de reacció en cadena de la polimerasa) són la tècnica diagnòstica de referència. Els tests ràpids de detecció d’anticossos, la fiabilitat dels quals ha sigut estudiada al Centre Nacional de Microbiologia amb mostres de pacients de diversos hospitals, serveixen de complement a aquestes proves.
Madrid serà la comunitat que en rebi més unitats, amb 177.600 (el 22,4% del total); seguida de Catalunya, amb 174.000 (21,9% del total), i Andalusia, amb 68.400 unitats (8,6% del total).
Repartiment de material sanitari
Entre el 10 de març i fins aquest dijous, 23 d’abril, s’han distribuït entre les autonomies més de 90,9 milions d’unitats de material sanitari, entre equips de protecció, tests de detecció i dispositius de ventilació.
Notícies relacionadesEl volum de distribució més gran és el de mascaretes, amb més de 53 milions d’unitats repartides. A més, aquest dijous va arribar un nou avió amb 12,8 milions de mascaretes quirúrgiques, que es repartiran en els pròxims dies.
Els equips de protecció enviats a les comunitats inclouen, a més de mascaretes, guants de nitril (se n’han repartit prop de 27,7 milions d’unitats), ulleres de protecció (218.476 unitats), bussejadors (415.578 unitats), bates d’un sol ús (313.553), solucions hidroalcohòliques (313.654 unitats), i complements com ara calces, gorres i davantals (747.371 unitats).
- Segona vida (25) / LUIS MILLA "Hisenda em va fer una inspecció quan me’n vaig anar del Barça al Madrid"
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- Preparatius nadalencs La Diagonal posa a prova la seva nova il·luminació de Nadal quan falta una setmana perquè s’encenguin els llums a Barcelona
- LA CLAU En l'elefant de Manuel Valls
- CORRUPCIÓ AL PP La Fiscalia demana l'arxiu de les actuacions contra Gallardón per la compra d'Inassa en el 'cas Lezo'
- Quan i com s’aplicarien Els canvis que planteja Treball per al permís per defunció d’un familiar i per cures pal·liatives
- 'El segon cafè' de La 2Cat L'Editorial de Cristina Villanueva: Forçats a somriure
- Canvi històric Tendència global, seguretat, immigració…: Cinc claus per entendre la victòria de l’ultra Kast en les eleccions de Xile
- Registres meteorològics Catalunya registra acumulacions de fins a 150 litres per metre quadrat en un sol matí després del pas de la borrasca Emilia
- Òbit Mor Gerard Suñé als 23 anys, promesa del rem nacional
