DESPRÉS DE LA PROHIBICIÓ DE LA PUBLICITAT

Psicòlegs asseguren que la demanda de teràpia 'online' per ludopatia s'ha doblat durant el confinament

A escala regional lidera Catalunya, que agrupa el 22,5 per cent del total de recerques

zentauroepp46541064 contra contraportada  apuestas200209160403

zentauroepp46541064 contra contraportada apuestas200209160403 / JOSE LUIS ROCA

1
Es llegeix en minuts

Experts de Mundopsicologos.com han advertit que la demanda de teràpia ‘online’ per problemes de ludopatia s’ha doblat en les últimes dues setmanes, coincidint amb el confinament imposat per l’estat d’alarma producte de la crisi sanitària del coronavirus.

«En aquest escenari, no sorprèn, perquè a part de la força de voluntat i el recolzament dels éssers estimats, representa una solució efectiva al problema en aquest període d’aïllament», expliquen en un comunicat.

Aquests experts han realitzat, a més, un estudi en què evidencien que les recerques relacionades amb el problema del joc a Espanya han augmentat un 4,5 per cent l’últim any. Els que estan més involucrats són els homes que pertanyen al grup d’edat entre 25 i 44 anys. En canvi, són principalment les dones les que busquen una solució per resoldre els problemes d’addicció de la seva parella, que afecten tota l’esfera emocional i, ara més que mai, la vida domèstica.

A escala regional, lidera Catalunya que agrupa el 22,5% del total de recerques, seguit per Madrid amb el 21,5% i Andalusia amb el 13%, immediatament després, el País Valencià (12%) i el País Basc (8 %).

Prohibició de la publicitat

Aquest dimecres al matí, el ministre de Consum, Alberto Garzón, ha justificat la prohibició de la publicitat del joc ‘online’ com a mesura per «preservar la salut pública» i davant de l’auge del consum de jocs d’atzar com el pòquer o el casino.

Notícies relacionades

«Hem detectat que hi havia un problema vinculat al creixent consum de jocs d’atzar i d’apostes ‘online’, i per preservar la salut pública ha declarat que el Govern ha aprovat la prohibició de la publicitat en qualsevol suport, amb l’excepció de la franja d’1.00 a 5.00 en televisió. En la resta de suports, segons ha explicat, la prohibició inclou la totalitat del dia.

En aquest sentit, Garzón ha assenyalat que el confinament, «com a mesura necessària» per aturar la crisi del coronavirus, porta a un creixent consum de televisió i «a una creixent importància dels efectes de la publicitat».