Un estudi situa en 5,1 dies el període mitjà d'incubació del coronavirus

zentauroepp52698693 seoul  korea  republic of   09 03 2020   health workers wear200309221919

zentauroepp52698693 seoul korea republic of 09 03 2020 health workers wear200309221919 / KIM CHUL-SOO

2
Es llegeix en minuts
Efe

El temps mitjà d’incubació del virus respiratori coronavirus (Covid-19) és de 5,1 dies, segons un estudi fet per científics de la Universitat Johns Hopkins (Maryland, Estats Units) a partir de les dades públiques disponibles.

Aquest termini, comprès entre l’exposició i l’aparició dels primers símptomes, suggereix que la quarantena de catorze dies aconsellats pels centres de prevenció de malalties de tot el món als individus amb possible contagi és un període «raonable».

L’anàlisi de les dades públiques sobre la infecció de SARS-CoV-2, causant del Covid-19, suggereix que el 97,5% de les persones que desenvolupen símptomes d’infecció ho fan en els 11,5 dies següents a l’exposició.

A més, els investigadors calculen que per cada 10.000 individus aïllats durant 14 dies, únicament 101 podrien presentar símptomes després d’acabar la quarantena.

Quarantena «raonable»

«Segons la nostra anàlisi de les dades disponibles, la recomanació actual de catorze dies de quarantena és raonable, tot i que en aquell període alguns casos es podrien passar per alt a llarg termini», afirma l’autor principal de l’estudi, Justin Lessler, epidemiòleg de la Universitat Johns Hopkins.

Per a l’estudi, publicat aquest dilluns a la revista ‘Annals of Internal Medicine’, els científics van estudiar 181 casos de la Xina i d’altres països detectats i difosos en els mitjans de comunicació abans del 24 de febrer.

La majoria dels casos eren persones que havien viatjat cap a o des de Wuhan –la ciutat xinesa on es va originar l’epidèmia– o que havien sigut a Hubei, la província on Wuhan és la capital.

Desembre del 2019

El brot mundial de coronavirus va sorgir el desembre del 2019 a Wuhan –una ciutat d’onze milions d’habitants situada al centre de la Xina– i des d’aleshores ha causat més de 95.000 casos oficialment confirmats en el món i més de 3.200 morts per la pneumònia que causa el virus, segons l’informe del 5 de març de l’Organització Mundial de la Salut (OMS).

La majoria dels casos són de Wuhan i la província de Hubei, tot i que dotzenes de països també se n’han vist afectats, principalment Corea del Sud, l’Iran i Itàlia, però també altres com els EUA o Espanya.

Una estimació precisa del període d’incubació de la malaltia per a un nou virus com aquest facilita la tasca dels epidemiòlegs i permet als funcionaris de salut pública dissenyar una quarantena eficaç i altres mesures de control de la malaltia.

Alentiment de la propagació

Les quarantenes ajuden a alentir la propagació del virus i, en alguns casos, també n’aturen la infecció, fins i tot encara que hi hagi casos atípics amb períodes d’incubació superiors als dies de quarantena.

Lessler reconeix que aïllar les persones i impedir-los anar a la feina té un important cost econòmic i social que resulta evident quan la quarantena afecta els treballadors de la salut i els encarregats d’emergències com els bombers.

Notícies relacionades

El període d’incubació del nou coronavirus (Covid-19) està en el mateix rang que el SARS que va infectar els éssers humans i que va causar un important brot al sud de la Xina i Hong Kong entre el 2002 i el 2004, mentre que per al MERS, que ha causat centenars de casos al Pròxim Orient amb una taxa de mortalitat relativament alta, el període d’incubació mitjana estimada és de 5 a 7 dies.

Els coronavirus humans que causen refredats comuns tenen períodes mitjans d’incubació de malalties d’uns tres dies.

Temes:

Coronavirus