Consum limitarà la publicitat de joguines amb continguts sexistes

Obrirà un període de consultes a fi de reformar l'actual regulació publicitària i evitar els biaixos de gènere

Estudia, a més, com impedir els missatges que mostren nenes hipersexuades, maquillades o en posats seductors

zentauroepp46369192 barcelona 27 12 2018 regalos de navidad tienda de juguetes t181227204531

zentauroepp46369192 barcelona 27 12 2018 regalos de navidad tienda de juguetes t181227204531 / FERRAN NADEU

1
Es llegeix en minuts
Patricia Martín

El Consell Audiovisual d’Andalusia, per posar un exemple dels estudis realitzats, ha determinat que el 54% dels anuncis de jocs i joguines reprodueixen estereotips sexistes, cosa que influeix en l’autoconcepte dels menors i en la reproducció dels comportaments sexistes, basats en un repartiment patriarcal entre sexes des de ben petits. I és que en la infància el joc és un element socialitzador significatiu i un vehicle clau en la transmissió de continguts simbòlics que formen la identitat i el sistema de valors. 

Per tot això, i en la setmana prèvia al Dia Internacional de la Dona, el Ministeri de Consum ha anunciat la intenció de regular la publicitat de jocs i joguines a fi d’eliminar els continguts sexistes i que els continguts publicitaris transmetin una imatge «igualitària, plural i no estereotipada», segons ha informat aquest dimecres el departament encapçalat per Alberto Garzón. 

Amb aquest objectiu, Consum planteja desenvolupar l’actual regulació publicitària a fi que les comunicacions comercials motivin decisions de compra que no reprodueixin rols discriminatoris en el joc infantil i no tinguin biaix de gènere en la presentació que fan de nens i nenes

Període de consultes

Per dur-ho a terme, s’obrirà un procés d’informació i participació en què s’obtindran les opinions d’experts en igualtat i infància, associacions de consum, mitjans de comunicació, agències publicitàries i anunciants. 

Notícies relacionades

Així mateix, des del ministeri s’està estudiant la fórmula per impedir l’aparició de missatges «que contribueixin a la sexualització primerenca de les nenes». Es pretén evitar els missatges que mostren les menors hipersexuades, maquillades, vestides com adultes o amb posats seductors.