COMUNICAT OFICIAL
La quarantena per possible coronavirus es considera baixa per malaltia comuna
La Seguretat Social fixa el criteri sobre l'aïllament preventiu forçós de treballadors fins a veure si tenen el virus

zentauroepp52515258 mascarillas aeropuerto200228113226 /
S’aclareixen els dubtes: la Seguretat Social ha emès un criteri perquè els treballadors que estiguin en quarantena preventiva fins a veure si tenen el coronavirus se’ls consideri en aquell temps de baixa per malaltia comuna. La baixa per malaltia comuna es cobra a partir del quart dia, tret que el conveni al qual s’aculli el treballador millori aquesta cobertura.
Entre el quart i el quinzè de baixa, tots dos inclosos, l’abonament de la prestació per incapacitat temporal correspon a l’empresari per passar després a pagar-se des de la Seguretat Social.
En el criteri emès per la Seguretat Social, aquesta setmana s’explica que el període en què un treballador, després del seu contacte amb un cas d’aquest virus, es vegi sotmès a un aïllament preventiu forçós serà considerat «com a situació d’incapacitat temporal derivada de malaltia comuna».
Durant aquell temps, exposen, «els treballadors no estan afectats, en sentit estricte, per un accident o per una malaltia», però «han d’estar vigilats i rebre la corresponent assistència sanitària» per diagnosticar el seu estat, per la qual cosa «estan impedits per a la feina per raons òbvies».
Mateix criteri que amb la grip A
Notícies relacionadesDes de la Seguretat Social afegeixen que es tracta del mateix criteri que es va aplicar en la grip A i que es fixa per «garantir la protecció dels treballadors durant tals períodes d’aïllament» i per «dissipar els dubtes» que s’han plantejat.
De fet, segons assenyala Efe el professor de Dret del Treball i de la Seguretat Social de la Universitat de València, Daniel Toscani, un període d’observació per malaltia comuna, com és el cas del coronavirus, no es considera d’entrada motiu de baixa. Així, en principi, els treballadors afectats per una quarantena, no haurien tingut aquesta consideració sense el criteri publicat ara per la Seguretat Social.
- Almenys 7 persones viuen entre ruïnes a les Cases Barates
- Recomanacions "Inoblidable": el bar de Mataró aclamat per les seves saboroses tapes
- Tres ferits en caure part de l'estructura de l'escenari d'un festival de jotes
- Amb Liam Neeson El racó de Sant Cugat del Vallès que està ja en la història del cinema
- Aquest dilluns L’Audiència de Barcelona jutja una àvia per abusar del seu net a Igualada
- Trobada a Barcelona Sánchez i Illa es reuneixen en plena polèmica per l'opa al Sabadell i l'apagada
- Projecte científic Hypatia II: es busquen tripulants per a una nova ‘expedició’ a Mart el 2025
- Ampliació de crèdit El Govern pacta amb els Comuns invertir 850 milions anuals en habitatge i una oficina antidesnonaments
- Previsió del Meteocat Catalunya activa avisos grocs i taronges davant les fortes pluges previstes per a aquesta setmana
- Apagada de llum Sánchez promet un «reforç» del sistema elèctric i defensa les renovables com a «interès general» davant «agendes particulars»