Indignació entre els usuaris
Un maquinista fa baixar al passatge a Montgat perquè ja havia complert la seva jornada
Els passatgers han hagut de baixar i esperar el següent tren, al qual no tothom ha pogut pujar perquè anava ple
L'empresa justifica que no hi havia cap altre maquinista a l'estació a l'haver-se alterat els relleus a causa del temporal
zentauroepp51207788 21 05 2015 un tren de rodalies arxiu economia catalu a es191208125106 /
Sorpresa entre els usuaris de Rodalies aquest dilluns al matí en un dia ja prou complicat pels inconvenients derivats en el servei per la borrasca ‘Gloria’. El maquinista d’un tren de Rodalies ha fet baixar els viatgers a l’estació de Montgat perquè ja havia complert el seu horari de treball. Eren les 08.34 hores i es tractava d’un tren de la línia RG-1 amb destinació l’Hospitalet. Els passatgers, com han denunciat a través de les xarxes socials, han hagut d’agafar el tren que venia a continuació, amb destinació Molins de Rei. El problema afegit és que anava ple i només uns quants han pogut entrar.
Notícies relacionadesIncreïble. Estació de Montgat, @Rodalies @Rod1cat. Tren ple a vessar. Ventada de collons. Irromp megafonia: “Atenció: per excès de jornada del conductor, aquest tren queda suprimit en aquesta estació”.
— Joan Mayans 🎗️ (@joanmayans) 20 de enero de 2020
I fa baixar tothom i se’n va. Pimpam.#PaisColonial. pic.twitter.com/YsvUxB92D3
Després de l’enrenou originat, Renfe ha enviat un comunicat en què justifica el fet i ha explicat que per minimitzar l’afectació, després de desallotjar-se el passatge a Montgat, aquest comboi s’ha dirigit buit fins a Badalona «per no haver de circular en la via única a Montgat, que hauria afectat amb retards en un important nombre de trens de la línia R-1». D’aquesta manera hem limitat l’afectació a només un tren». La pregunta és per què no hi havia un maquinista de relleu. Renfe ho ha justificat amb el temporal.
Segons Renfe, la borrasca ha obligat a «alterar la programació de relleus». «Diàriament es programen més de 1.000 relleus en el servei de Rodalies de Catalunya i són transparents per als nostres viatgers. Qualsevol pot entendre que davant d’un temporal tan important es puguin produir incidències no programades», subratlla la nota, en què s’assegura que «les normatives de seguretat limiten el temps de conducció i el maquinista no el pot sobrepassar».
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Concurs 55 candidats estrella de tot el món opten a dissenyar el Liceu Mar
- "En algun moment hauré de fer el dol"
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Esports de neu Bitllets de Rodalies Renfe i Ferrocarrils de la Generalitat per anar a diferents estacions d'esquí de Catalunya amb forfet inclòs: com adquirir-los
- Previsió meteorològica L’episodi de pluges intenses «estàtic» s’acarnissa a Badalona, el Maresme i el Vallès a l’espera de més precipitacions
- Crisi ramadera L’últim senglar infectat canvia l’escenari: «Reforçarem la vigilància en l’entorn de Sant Cugat per detectar més casos»
- Professor i pedagog Mor als 87 anys Joaquim Arenas, un dels pares de la immersió lingüística
- Escàndol internacional Trump, Clinton i la trama Epstein d’abús sexual: les claus
- Accident mortal Mor atropellada una jove de 20 anys que circulava en patinet a Sant Cugat
