A l'Institut d'Estudis Catalans
El Govern demana retirar el terme 'mena' com a possible neologisme del 2019
Afers Socials diu que és una denominació «denigrant, estigmatitzadora i deshumanitzadora» per referir-se a nens

nios
El Govern ha demanat a l’Institut d’Estudis Catalans (IEC) que retiri el terme «mena» com a possible neologisme del 2019. És una de les deu paraules candidates.
A través de Twitter, el Departament d’Afers Socials adverteix que és una denominació «denigrant, estigmatitzadora i deshumanitzadora» per referir-se a nens migrants sense referents familiars.
Els joves que han emigrat sols són infants o adolescents, abans que emigrats, refugiats o estrangers.
— Afers socials.gencat (@aferssocialscat) 4 de diciembre de 2019
La nostra societat té la responsabilitat d’acollir-los i protegir-los.#SónInfantsiPunt pic.twitter.com/MDHH7Cbjov
Afegeix que els joves que han emigrat només «són nens o adolescents, abans que emigrats, refugiats o estrangers». També defensen que amb la seva arribada hi ha més pluralitat cultural als municipis, es rejoveneix la població i augmenta la població activa d’alguns sectors laborals. «Són nens i punt», insisteix Afers Socials.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- Crisi elèctrica Illa compareixerà el dimarts al Parlament per donar detalls sobre l'apagada
- MOBILITAT Controls a les carreteres gironines pel pont de l’1 de maig
- ENERGIA La presidenta de Red Eléctrica apunta a les elèctriques per l’apagada i descarta dimitir perquè a la seva xarxa «res va fallar»
- Nova instrucció als registres El Govern central aprova una instrucció per fer efectiva la prohibició dels ventres de lloguer
- Successos Un piròman provoca nou incendis en mitja hora a Cambrils i deixa danys en comerços i restaurants