ÚLTIMA ONADA DE L'ESTUDI GENERAL DE MITJANS
Prensa Ibérica té 3,3 milions de lectors diaris, segons l'EGM
EL PERIÓDICO arriba als 336.000 lectors, un 2,8% més que l'any passat
Després de comprar Zeta, el grup disposa de tres diaris entre els deu més llegits

zentauroepp51116563 egm191127210932 /
Prensa Ibérica, el grup que presideix Javier Moll, tanca l’any, després de la compra del Grup Zeta, amb tres diaris d’informació general entre els 10 més llegits a Espanya. Prensa Ibérica, editora d’EL PERIÓDICO DE CATALUNYA, es consolida així com una de les principals companyies espanyoles de comunicació. En total, els diaris i revistes del grup superen els 3,3 milions de lectors, segons les dades de la tercera i última onada del 2019 de l’Estudi General de Mitjans coneguda aquest dimecres.
EL PERIÓDICO DE CATALUNYA té concretament 326.000 lectors diaris, la qual cosa suposa un increment de 9.000 lectors (2,8%) respecte a l’any passat. Comparat amb els lectors del trimestre anterior d’aquest mateix any (342.000), que va ser molt positiu, s’ha produït una disminució del 4,7%, en la mateixa línia que altres mitjans.
Les revistes de Prensa Ibérica, entre les quals destaquen publicacions com ara ‘Woman’, ‘Stilo’ i ‘Viajar’, pugen en audiència un 7,4% i arriben als 953.000 lectors.

Els diaris de Prensa Ibérica i Grup Zeta superen, per la seva banda, els 2,3 milions de lectors diaris, cosa que representa el 27% de l’audiència total. És a dir, un de cada quatre lectors s’informa a través d’una capçalera de la nova Prensa Ibérica.
Segona posició
El grup tanca l’any enfilat fins a la segona posició en nombre de lectors de premsa diària, només superada per un estret marge per Unidad Editorial, que suma 2,47 milions de lectors.
Tres de les capçaleres del grup, EL PERIÓDICO DE CATALUNYA, ‘La Nueva España’ i ‘Faro de Vigo’, se situen, a més, entre els 10 diaris d’informació general de pagament més llegits del país.
Prensa Ibérica reafirma el seu lideratge en diverses regions. Al País Valencià –on edita ‘Levante-EMV’, de València; ‘Información’, d’Alacant, i ‘Mediterráneo’, de Castelló– es consolida com a líder absolut al superar els 408.000 lectors diaris, un 57% del total, segons l’EGM.
Els diaris del grup són també els més llegits a les Canàries, on ‘La Provincia’ i ‘El Día’ guanyen 8.000 lectors i arriben als 253.000 lectors diaris (64% del total), i a Astúries, on ‘La Nueva España’ supera els 268.000 lectors diaris (el 74%).
Salt a Catalunya
Notícies relacionadesAmb l’adquisició del Grupo Zeta, la nova Prensa Ibérica ha entrat amb força aquest any a Aragó i Extremadura, i ha fet un salt notable en audiència a Catalunya,on els seus diaris d’informació general (EL PERIÓDICO DE CATALUNYA, ‘Diari de Girona’ i ‘Regió 7’) sumen 419.000 lectors diaris.
Prensa Ibérica es manté també com a referent en el segment de la informació esportiva, en el qual lesseves capçaleres (‘Sport’ i ‘Superesport’) arriben als 408.000 lectors diaris.
- Urbanisme Les obres a l’interior de l’estació de Sants desorienten els viatgers
- Ferran Olivé, tresorer del FC Barcelona: "Limak té més solvència tècnica que totes les constructores espanyoles"
- SANITAT València tampoc fa tots els cribratges de càncer
- TRIBUNALS La justícia reactiva la investigació de la mort d’Andic
- Carmen Llasat, presidenta de l'Observatori de Zones Inundables de Catalunya: "El que ha passat al Montsià pot passar en qualsevol punt del litoral"
- Ports El Port de Tarragona participa en dos projectes relacionats amb el desplegament de drons en entorns portuaris
- Esports El Consejo Superior de Deportes reconeix Tarragona com la ciutat més promotora de l'esport en 2024
- Jornades a Cardona Junts activa la seva fundació amb una escola de formació per debatre sobre el seu ideari
- Predicció de Meteocat Catalunya reactiva els seus plans davant inundacions davant les intenses pluges d’aquest divendres al litoral, prelitoral i punts de l’interior
- Famosos Gabriel Rufián i Ester Expósito, enxampats ballant en un after: es van conèixer en un club de salsa