GUARDÓ
Leila Guerriero rep el Premi Vázquez Montalbán
El jurat destaca que a través dels seus escrits la periodista «posa de manifest i rellevància la necessitat, la importància i la força del periodisme»
zentauroepp32239145 icult leila guerriero191118195552
Leila Guerriero (Junín, Argentina, 1967) ha rebut aquest dilluns el Premi Internacional de Periodisme Manuel Vázquez Montalbán, el guardó que impulsa el Col·legi de Periodistes de Catalunya per recordar la figura de l’escriptor i periodista que li dona nom. L’argentina s’ha endut el premi en la categoria de periodisme polític i cultura per la seva trajectòria professional i perquè, a través dels seus articles, cròniques i llibres, «posa de manifest i rellevància la necessitat, la importància i la força del periodisme», segons el jurat, que també destaca el treball de camp que Guerriero fa per donar forma i fons als seus escrits, que es converteixen, així, en excel·lents assajos sociològics. El tribunal –format per Ana Cristeto, directora d’El Periódico de Catalunya; Neus Bonet, degana del Col·legi de Periodistes de Catalunya; Carles Revés, director de l’àrea editorial del Grup Planeta; Tomàs Delclós, periodista d’El País, i Josep Cuní, que ha actuat com a president– ha decidit el premi, dotat amb 6.000 euros, per unanimitat.
La periodista argentina, reconeguda internacionalment, publica des del 1991 en algunes de les capçaleres més importants del món, com ara‘La Nación’ i ‘Rolling Stone’, de l’Argentina; ‘Gatopardo’, de Mèxic, i ‘El País’, d’Espanya. També ha publicat els llibres ‘Los suicidas del final del mundo’ (2006), ‘Frutos extraños’ (2009), ‘Plano Americano’ (2011), ‘Una historia sencilla’ (2013), ‘Zona de obras’ (2014) i, més recentment, ‘Opus Gelber. Retrato de un pianista’ (2019) i ‘Teoría de la gravedad’ (2019).
L’última edició del premi, atorgada el 2015, va ser per al periodista català Andreu Missé i en anteriors ocasions el guardó l’han rebut periodistes com Jordi Évole, Maruja Torres, Anna Politkóvskaia, Tomás Alcoverro, Seymour Hersh, Roberto Saviano i Juan José Millás, entre d’altres.
- Com queden les prestacions Les pensions pujaran un 2,7% i les mínimes ho faran més d’un 7%
- Els comptes del 2026 Catalunya posa les primeres multes per vulnerar la llei d’habitatge
- L’escut social El Govern suavitza la moratòria contra els desnonaments per salvar les pensions
- Aniversari Òmnium reivindica Muriel Casals 10 anys després de la seva mort
- Setmana decisiva Azcón i Alegría, duel sense suport extern
