Anar al contingut

Ciberdelinqüència

L'estafa en què s'utilitza Adidas a Instagram

Una estafa promet convertir un usuari en ambaixador de la marca a canvi de publicar imatges amb l'etiqueta de la firma

Rosa Mari Sanz

L'estafa en què s'utilitza Adidas a Instagram

La policia avisa periòdicament a través de les xarxes d’estafes  que utilitzen marques conegudes a fi d’obtenir dades i que arribin en mans d’extorsionadors o delinqüents cibernètics. L’última de la qual han donat compte els Mossos és una que suplanta la firma esportiva Adidas amb un fals anunci dirigit a un perfil molt sensible: els joves que volen ser ‘influencers’. Molts usuaris han respost a aquesta falsa crida de la companyia, que ja va sortir l’any passat a les xarxes, incorporant als seus perfils d’Instagram imatges amb l’etiqueta de la firma, amb el somni de ser seleccionats. Els Mossos han penjat aquest tuit donant l’alerta:

L’esquer de l’estafa en qüestió és atractiu: la falsa promesa de rebre gratis peces de productes d’Adidas, viatges i una infinitat de sorpreses, a més d’un considerable augment de ‘followers’ per la suposada promoció dels perfils socials de l’usuari per part de la firma. El requisit: tenir un compte d’Instagram amb com a mínim 150 seguidors i publicar imatges amb peces de la marca en un ‘story’ d’Instagram . 

Tot això és fals, com alerten els Mossos davant del risc no només de fer créixer comptes falsos a la xarxa social, sinó que et robin informació privada per ser utilitzada de manera fraudulenta.