NOU INCIDENT
Twitter envia «per error» dades de clients per a usos publicitaris
La xarxa es disculpa per haver enviat anuncis a números de telèfon i correus electrònics que els seus usuaris li van facilitar només per seguretat

(FILES) This file photo taken on September 11, 2013 shows the logo of social networking website ’Twitter’ is displayed on a computer screen in London. /
La xarxa social Twitter ha demanat disculpes per haver permès «involuntàriament» l’enviament de publicitat a números de telèfon i adreces electròniques que els seus usuaris li havien facilitat únicament per motius de seguretat.
«Ha sigut un error i demanem disculpes», ha assegurat Twitter, abans d’assenyalar que no pot concretar el nombre de persones que s’han vist «afectades» per aquesta pràctica. L’empresa tecnològica amb seu a San Francisco (EUA) ha insistit que no ha compartit les dades a nivell extern i que el problema es va resoldre el 17 de setembre.
«Hem descobert recentment que quan vostès proporcionen una adreça electrònica o un número de telèfon per motius de seguretat, per exemple per a la verificació de doble factor, aquestes dades poden haver sigut involuntàriament utilitzades per a publicitat», ha assenyalat Twitter, en un comunicat.
La xarxa social ha admès que aquesta informació ha sigut utilitzada en els seus «sistemes d’anuncis per a audiències de socis i per a audiències personalitzades», que permet a les empreses enviar els seus anuncis a usuaris basant-se en les mateixes llistes de màrqueting de les empreses.
Quan un anunciant puja a internet la seva llista de màrqueting, alguns usuaris poden ser vinculats a aquestes llistes basant-se en les dades de l’adreça electrònica i el seu número de telèfon que han facilitat únicament per motius de seguretat i no per a enviament d’anuncis.
«Lamentem que això hagi passat i estem fent els passos per garantir que no tornem a cometre aquest error una altra vegada», ha assenyalat Twitter. La xarxa social es va disculpar en termes similars l’estiu passat, quan va admetre que podria haver compartit dades dels usuaris de la seva aplicació per a mòbils, inclosos codis de país i dades d’impacte d’anuncis, amb empreses anunciants fins i tot quan els usuaris «no havien donat permís» per fer-ho.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Acte a Barcelona Feijóo promet «més finançament» per a Catalunya si governa: «Sé que el necessita i el tindrà»
- ACTUALITAT BLAUGRANA El Barça planeja un homenatge a Messi per inaugurar el Camp Nou acabat
- Atacs al Govern Les saunes del pare de Begoña Gómez, el «míssil de flotació» llançat des de les clavegueres per Villarejo contra Sánchez: «Això el mata»
- EL FINANÇAMENT Montero proposa «federalitzar la gestió tributària» per a totes les comunitats «per igual» i no només per a Catalunya
- Cop al narcotràfic La Policia desmantella a Amposta el laboratori clandestí més gran d’èxtasi d’Espanya