NOU INCIDENT

Twitter envia «per error» dades de clients per a usos publicitaris

La xarxa es disculpa per haver enviat anuncis a números de telèfon i correus electrònics que els seus usuaris li van facilitar només per seguretat

(FILES) This file photo taken on September 11, 2013 shows the logo of social networking website ’Twitter’ is displayed on a computer screen in London.

(FILES) This file photo taken on September 11, 2013 shows the logo of social networking website ’Twitter’ is displayed on a computer screen in London. / LEON NEAL (AFP)

1
Es llegeix en minuts
DPA / EP

La xarxa social Twitter ha demanat disculpes per haver permès «involuntàriament» l’enviament de publicitat a números de telèfon i adreces electròniques que els seus usuaris li havien facilitat únicament per motius de seguretat.

«Ha sigut un error i demanem disculpes», ha assegurat Twitter, abans d’assenyalar que no pot concretar el nombre de persones que s’han vist «afectades» per aquesta pràctica. L’empresa tecnològica amb seu a San Francisco (EUA) ha insistit que no ha compartit les dades a nivell extern i que el problema es va resoldre el 17 de setembre.

«Hem descobert recentment que quan vostès proporcionen una adreça electrònica o un número de telèfon per motius de seguretat, per exemple per a la verificació de doble factor, aquestes dades poden haver sigut involuntàriament utilitzades per a publicitat», ha assenyalat Twitter, en un comunicat.

La xarxa social ha admès que aquesta informació ha sigut utilitzada en els seus «sistemes d’anuncis  per a audiències de socis i per a audiències personalitzades», que permet a les empreses enviar els seus anuncis a usuaris basant-se en les mateixes llistes de màrqueting de les empreses.

Notícies relacionades

Quan un anunciant puja a internet la seva llista de màrqueting, alguns usuaris poden ser vinculats a aquestes llistes basant-se en les dades de l’adreça electrònica i el seu número de telèfon que han facilitat únicament per motius de seguretat i no per a enviament d’anuncis.

«Lamentem que això hagi passat i estem fent els passos per garantir que no tornem a cometre aquest error una altra vegada», ha assenyalat Twitter. La xarxa social es va disculpar en termes similars l’estiu passat, quan va admetre que podria haver compartit dades dels usuaris de la seva aplicació per a mòbils, inclosos codis de país i dades d’impacte d’anuncis, amb empreses anunciants fins i tot quan els usuaris «no havien donat permís» per fer-ho.