Anar al contingut

Moments de pànic

Un avió de Vueling aterra d'emergència al Prat per fum a la cabina | Vídeo

L'esdeveniment va passar divendres en un vol de Màlaga a Barcelona

Efe

Un avió de la companyia Vueling va haver de realitzar un «aterratge preferent» a l’aeroport barceloní del Prat a la nit de divendres passat per la presència de fum a la cabina de passatgers, que una vegada a terra van abandonar l’aeronau amb les rampes d’evacuació.

 

Fonts d’AENA han informat EFE que l’incident va tenir lloc passades les dotze de la nit de divendres, quan des de l’avió que cobria la línia Màlaga-Barcelona es va donar l’alerta per la presència de molt fum a la cabina.

La nau, segons les mateixes fonts, va aterrar a l’aeroport barceloní «sense problemes» i es van activar les rampes de l’avió per evacuar els passatgers.

Fonts de Vueling han indicat a EFE que els pilots van demanar «prioritat» per aterrar seguint «els procediments de seguretat» al detectar-se fum a la cabina.

«Tots els clients van ser evacuats de manera segura. Vueling està investigant l’incident amb les autoritats competents per determinar les causes», han afegit aquestes fonts.

Per la seva banda, Javier Calderón, portaveu d’una quarantena de viatgers del vol VY2118, ha explicat a EFE que, quan faltaven uns 20 minuts per aterrar al Prat, es va començar a notar la presència de fum a la cabina i, ràpidament, els assistents van demanar ala passatgers que «es tapessin les fosses nasals amb les mans i baixessin al màxim els caps cap a les cames».

Calderón lamenta que ningú de la tripulació expliqués al passatge, cada vegada més nerviós, l’origen del fum, que ell atribueix a la combustió d’algun plàstic, eventualitat per a la qual l’avió no estava dotat amb màscares especials amb filtres.

Atacs de pànic

La tripulació, agrega Calderón, va proporcionar, «amb demora» i no a tots els passatgers, tovalloletes de paper humitejat. 

«En qualsevol cas –agrega-, va semblar que s’actuava sense protocol per part del personal de tripulació, a diferència de dos tripulants de Ryanair que hi eren en qualitat de passatgers, els quals van proporcionar valuoses indicacions a les persones del seu entorn més pròxim».

La situació, narra, va ocasionar que diverses persones patissin atacs de pànic, especialment quan la nau havia aterrat, no s’activaven les rampes d’emergència i hi havia «una alta concentració de fum a l’habitacle», la qual cosa feia difícil respirar.

Quan finalment es van desplegar les rampes, les que eren a la part davantera de la nau van quedar aixecades a causa del vent, «impedint l’evacuació fins que altres passatgers que havien baixat per les posteriors van poder aguantar-les perquè es poguessin utilitzar».

Calderón afirma que diversos passatgers es van queixar de la falta d’indicacions clares de què fer o de com baixar per les rampes amb menors.

Queixes de viatgers

També ha denunciat «l’absència de personal de l’aeroport al final de les rampes per ajudar a realitzar les evacuacions», per la qual cosa diversos passatgers «van ser socorreguts per altres passatgers que ja havien baixat».

Aquest passatger es queixa també que, posteriorment, els viatgers van ser portats a un recinte des del qual, per grups, van ser traslladats de nou a l’avió per recollir les seves pertinences.

No obstant, cap d’ells va poder sortir del recinte fins passades les tres de la matinada, una vegada que tots els viatgers van retirar el seu equipatge i efectes personals ja que, segons la policia present a la sala, si algun se n’anava i després faltava alguna cosa», seria «sospitós» del robatori.

Calderón critica la falta d’atenció als passatgers per part del personal de l’aeroport i de la mateixa companyia. 

Temes: Vueling