OPERACIONS FRAUDULENTES
Detinguts per apropiar-se de 200.000 euros d'una dona de 97 anys
La dona va perdre tots els seus estalvis en sis anys per culpa dels seus presumptes cuidadors
La Guàrdia Civil d’Almoradí (Alacant) ha detingut dues persones per presumptament apropiar-se de manera il·lícita de més de 200.000 euros d’una dona de 97 anys que fingien cuidar. L’àvia va arribar a tenir el seu compte d’estalvis en negatiu fins a arribar a una situació de necessitat.
La investigació va començar el juliol de l’any passat, quan aquesta dona de nacionalitat suïssa, establerta a Espanya, va denunciar que algú li havia sostret tots els estalvis del compte mitjançant operacions bancàries fraudulentes, informa l’institut armat en un comunicat.
Els diners sostrets superaven els 200.000 euros i el seu compte bancari estava en negatiu. Això va motivar que les despeses de manutenció de la víctima van haver de ser costejades pels veïns, al no tenir cap familiar pròxim.
De fet, la situació de l’àvia era “extrema”, ja que els agents van constatar que presentava un evident estat d’abandonament i necessitat i que fins i tot va perdre les cobertures de l’assegurança mèdica que tenia per impagament de les quotes.
Després d’analitzar la documentació facilitada pel seu banc, els investigadors van comprovar que els autors eren la dona que havia contractat com a cuidadora –actualment morta–, el fill i la parella sentimental que tenia aquesta dona.
Entre els tres suposadament van retirar del compte bancari de l’anciana més de 200.000 euros durant sis anys, del 2012 al 2018. Per fer-ho recorrien a l’especial situació de vulnerabilitat de la denunciant, com l’edat avançada, l’escàs coneixement de l’idioma, el fet de no tenir parents a Espanya o el seu desconeixement de les gestions bancàries.
Gràcies a això, els presumptes autors es van agregar com a titulars o autoritzats en el compte bancari de la perjudicada per tenir accés complet al seu saldo i poder disposar lliurement dels seus diners amb total impunitat.
Movien els diners entre cinc comptes
Paral·lelament, per dificultar la investigació i no aixecar sospites, van obrir fins a cinc comptes bancaris per moure els diners de l’àvia de forma contínua entre els uns i els altres. Els tres van destinar part dels diners sostrets a l’adquisició d’un vehicle d’alta gamma i la construcció d’una vivenda.
Després de la mort de la ‘cuidadora’, els altres dos detinguts són el seu fill i la seva parella sentimental, tots dos espanyols i de 30 i 57 anys, respectivament, com a presumptes autors d’un delicte continuat d’estafa bancària i un altre de falsedat documental. Tots dos han quedat en llibertat provisional amb càrrecs a l’espera de judici.
La Guàrdia Civil ha sol·licitat a l’autoritat judicial l’embargament preventiu dels saldos dels cinc comptes bancaris que estan a nom dels detinguts, així com de quatre propietats i tres vehicles, un d’ells d’alta gamma.
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 Comprovar Loteria Nadal 2025: consultar si el meu dècim té premi
- ¡Que deixis de plorar, nen!
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Festes Aquests són els regals de segona mà més sol·licitats pels catalans: una opció més sostenible que triomfa a Nadal
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Xarxes socials ¿Quant cobra un ‘influencer’ gastronòmic per ressenyar restaurants? ‘Cenando con Pablo’ revela el seu caixet: 3.000 euros per visita
- Fre a l’epidèmia La grip a Catalunya va a la baixa per primera vegada en vuit setmanes
- Balanç del president de la Generalitat El Govern prorroga els pressupostos davant la impossibilitat de començar la negociació dels del 2026
- Pujada l’últim mes Espanya reafirma la seva aposta per la transició al cotxe elèctric amb l’increment del 145,8% dels híbrids endollables l’últim mes
- Por escènica i falta de pràctica Vuit de cada deu universitaris no han rebut formació en comunicació oral, competència laboral bàsica
