RESOLUCIÓ JUDICIAL
El Suprem creu que 'La manada' va cometre 10 violacions, no una agressió continuada
L'alt tribunal, no obstant, no ha pogut modificar la qualificació perquè no l'hi ha demanat cap de les parts
La qualificació agreujada hauria multiplicat les penes de presó als cinc condemnats
Si pels magistrats del Tribunal Suprem hagués sigut, els cinc violadors de ‘La manada’passarien dècades a la presó. L’alt tribunal que va elevar a 15 anys de presó la condemna per la violació de San Fermín (a l’agreujar la seva qualificació d’abús a agressió sexual) considera que els condemnats no van perpetrar un sol delicte, sinó almenys deu.
Els magistrats del Suprem consideren un “error” la interpretació de la sentència del’Audiència Provincial de Navarra que els cinc integrants de ‘La manada’ van cometre “un únic delicte continuat”. “Per la pluralitat d’intervinents i d’actes agressius, la correcta qualificació hauria sigut considerar els acusats autors i partícips d’una pluralitat de delictes”, que el tribunal xifra en “almenys deu agressions sexuals amb penetracions bucals, vaginals i anals”.
El Suprem lamenta que “aquest extrem no ha sigut objecte d’impugnació” per cap de les parts, cosa que li impedeix modificar la qualificació de la sentència inicial.
De 12 a 15 anys per agressió sexual
Notícies relacionadesSegons el Codi Penal, la condemna per una agressió sexual va de 12 a 15 anys quan es presenti alguna d’aquestes circumstàncies: que la violència o intimidació revesteixi un caràcter particularment vexatori, que els fets es cometin per l’actuació conjunta de dues o més persones, o que la víctima sigui especialment vulnerable.
Així, en el cas que els violadors de ‘La manada’ haguessin sigut condemnats per 10 agressions sexuals –d’acord amb el criteri del Suprem– en lloc de per una, la pena de presó hauria sigut molt més alta que els 15 anys imposats per l’alt tribunal.
- Lloc amb encant El refugi d’Alejandro Sanz: una vil·la mediterrània entre cales i privacitat
- 4 anys després L’inesperat missatge de Shakira a Gerard Piqué: "Sempre li guardaré aquesta gratitud"
- Conflicte a l’escola catalana Lidón Gasull, directora de l’aFFaC: «Els professors que no vulguin treballar per a tots els alumnes, siguin com siguin, que es dediquin a una altra cosa»
- Història «La intel·ligència artificial inocula feixisme a la sang de la humanitat»
- Helena Jubany La defensa de Laiglesia demana més temps per presentar els escrits en el cas Jubany a l'espera d'un contrainforme d'ADN
