28 febr 2020

Anar al contingut

Contra la massificació

La clatellada del 'New York Times' al turisme massiu de Barcelona

El prestigiós diari proposa visitar València en lloc de la capital catalana per fugir de les masses

Efe

La clatellada del 'New York Times' al turisme massiu de Barcelona

"En comptes de Barcelona, València:" és la recomanació turística sobre Espanya que fa el prestigiós diari 'The New York Times' (NYT) en un reportatge en el qual proposa sis "alternatives tranquil·les" per als qui vulguin "refugiar-se de les multituds" a Europa.

El ‘NYT’ descriu l’evolució de Barcelona com a ciutat turística a partir de l’Exposició Universal del 1888, passant pels Jocs Olímpics (1992) i el Fòrum (2004), fins a arribar al 2019, quan diu que Airbnb "desplaça residents", es veuen "comiats de solter" per la catedral i els creuers descarreguen milers de turistes diaris.

"Per obtenir una dosi menys frenètica d’encant mediterrani i cosmopolita, dirigeixin-se 350 quilòmetres al sud per la costa fins a València, la tercera ciutat més gran d’Espanya, amb tot just 2 milions de visitants a l’any", proposa el rotatiu.

Arquitectura gòtica

"La regió coneguda com l’horta d’Espanya i el bressol de la paella" té un casc antic "ple d’arquitectura gòtica, romànica, renaixentista i barroca" i una "cinta de parcs" que recorre l’antic curs del riu Túria, culminant a la Ciutat de les Arts i les Ciències de l’arquitecte Santiago Calatrava.

El rotatiu destaca de la capital valenciana edificis històrics que inclouen diversos segles com ara la catedral, la Llotja de la Seda, el mercat central i el de Colom, però també emblemes moderns com el museu de l’IVAM i els "bulliciosos" barris del Carme i Russafa, ara "plens de galeries, cafès 'cool’ i atractiu art de carrer'.

La gastronomia

També proposa tastar la gastronomia local: "Intenti menjar en un dels palaus de la paella com La Marcelina, a la platja de la Malva-rosa", assenyala el diari, o al restaurant Saiti de Vicente Patiño o el dos estrelles Sacsó de Ricard Camarena a l’antiga fàbrica de Bombes Gens, reconvertida en centre d’art.

"Per als valencians del segle XXI, les platges no són un camp de batalla sinó un estil de vida per assaborir", indiquen, remetent-se al port, que va acollir l’America’s Cup el 2007 i 2009 i que disfruta ara d’una segona vida.

"Evidentment una ciutat europea amb més de 300 dies de sol a l’any, platges interminables, cultura de primera classe, gastronomia i arquitectura mai estarà buida de turistes, però València manté una onada desapercebuda i és feliçment lliure de masses de turistes corrent de monument en monument, deixant ampolles de plàstic i rancor local al seu pas", assenyala el 'NYT'.

En aquest sentit, aquest mitjà nord-americà es fa eco de les multes a Airbnb a Barcelona, a les protestes dels veïns a la platja i a la presència de prostitutes a la Rambla, "que inconscientment contribueixen (al problema) a l’assetjar i robar a turistes massa borratxos per defensar-se".

"Qualsevol que sigui la ciutat que finalment es guanyi el títol de 'la següent Venècia', Barcelona –amb 1,6 milions de residents i uns 30 milions de visitants anuals– sembla que va encaminada cap a la fase eliminatòria", lamenta el diari. EFE


Agència EFE
Temes:


ECO
SECTORS
EMPRESES,SOC
COMUNICACION