Mor la periodista Montserrat Minobis
L'exdegana del Col·legi de Periodistes no va poder superar una operació quirúrgica

zentauroepp1624284 girona montserrat minobis directora de las emisoras de l190511102914 /
La periodista Montserrat Minobis ha mort als 76 anys, ha informat aquest dissabte a Twitter la degana del Col·legi de Periodistes, Neus Bonet. En declaracions a TV-3, Bonet ha detallat que Minobis no ha superat una operació quirúrgica que tenia prevista i ha mort, i ha ressaltat la seva "defensa dels drets de les dones periodistes a tot el món", entre altres de les seves activitats.
El director de Catalunya Ràdio, Saül Gordillo, també ha informat en el seu compte de Twitter de la mort i ha recordat que Minobis "va ser directora de Catalunya Ràdio, degana del Col·legi de Periodistes, presidenta de la Xarxa Europea de Dones Periodistes i de l’Associació de Dones Periodistes de Catalunya, i Creu de Sant Jordi".
Ha mort la periodista Montserrat Minobis, que va ser directora de Catalunya Ràdio, degana del Col•legi de Periodistes, presidenta de la Xarxa Europea de Dones Periodistes i de l'Associació de Dones Periodistes de Catalunya, i Creu de Sant Jordi. Tenia 76 anys. DEP. pic.twitter.com/JpY3rjVZfJ
— Saül Gordillo (@saulgordillo) 11 de mayo de 2019
Llarga carrera professional
Minobis, nascuda a Figueres (Girona) el 1942, va iniciar la seva carrera el 1961 a Ràdio Popular de Figueres i el 1974 va entrar a Ràdio Espanya a Barcelona, mentre que el 1976 es va incorporar a Ràdio 4, i també va treballar amb TVE a Catalunya.
Notícies relacionadesEl 1987 va rebre el premi Ciutat de Barcelona i el 1996 la Creu de Sant Jordi, va ser degana del Col·legi de Periodistes entre 2001 i 2004, i va dirigir Catalunya Ràdio entre 2004 i 2005, a més d’haver col·laborat en diversos mitjans de premsa escrita.
De 1994 a 2002 també va ser presidenta de la Xarxa Europea de Dones Periodistes i de l’Associació de Dones Periodistes de Catalunya, i el 2010 va impulsar l’agència de notícies 'La Independent', centrada en notícies sobre igualtat de gènere.
- Altes temperatures Dones grans que es confinen per «no morir» de calor: «Em tanco amb un ventilador, tres ampolles d’aigua... i les telenovel·les turques»
- Medi ambient Els pops fugen d’Espanya i envaeixen les costes britàniques: aquest és el motiu
- Tips de les residències d’estudiants a Collblanc
- Incendis i tuits frenen Vox
- Evacuades més de 100 persones d’un refugi dels Picos de Europa
- 130.000 euros per 23 metres quadrats: així són els preus desorbitats dels 'minipisos'
- Barça Les seccions del Barça, damnificades pel fair play: «La intenció és continuar sent competitius»
- Catalunya acapara el nombre més gran de màquines escurabutxaques a Espanya: aquests els municipis més destacats
- Obituari Mor Eduard Carbonell, exdirector del MNAC i ideòleg de la identitat del museu
- Spam tecnològic El pla contra les estafes telefòniques permet bloquejar 48 milions de trucades i dos milions d’SMS fraudulents