Crisi de convivència
La Generalitat es personarà per l'atac a un centre de 'menes' de Castelldefels
L'ajuntament també mostra el seu rebuig a l'atac, que va deixar tres ferits

zentauroepp47302030 190310230441
La Generalitat ha mostrat el seu "rebuig frontal" de l’atac ocorregut aquest cap de setmana contra els menors no acompanyats que s’allotgen a l’esplai Cal Ganxo de Castelldefels (Barcelona), amb 35 places, i es presentarà com a acusació particular.
Com va informar EL PERIÓDICO, unes 25 persones encaputxades van entrar al centre a les 21.30 hores de dissabte i van causar desperfectes a l’edifici mentre intentaven agredir els menors i els seus educadors.
Un dels menors va ser traslladat per ferides a l’Hospital de Viladecans (Barcelona), on va ser donat d’alta hores després, i dos educadors també van ser atesos per contusions.
Poc abans, el mateix dissabte, un grup de menors no acompanyats que tornaven al centre i un grup de joves del municipi van protagonitzar una discussió que va acabar amb llançament de pedres.
Els Mossos van rebre l’alerta de la baralla a les 20.00 hores a través d’una trucada al 112, però la patrulla que hi va acudir no va poder identificar els implicats; tampoc hi va haver ferits, danys ni denúncia.
L’endemà, el mateix grup de joves es van concentrar davant del centre a les 18.30 hores, i els Mossos van enviar agents d’ordre públic per "rebaixar els ànims", moment en què van poder identificar algunes persones dels dos grups.
Rebuig de l’ajuntament
En declaracions a TV-3 recollides per Europa Press, l’alcaldessa de Castelldefels, María Miranda, ha valorat que es va tractar d’una petita baralla: "I arran d’això, quan els menors van marxar, els joves es van organitzar entre ells, van pujar i va succeir aquest atac, que des de l’ajuntament per descomptat rebutgem".
Miranda ha detallat que tenien prevista per dimarts una reunió amb la directora de la DGAIA per coordinar el trasllat del grup de menors que es trobaven provisionalment en aquest equipament, ja que considera que no és l’adequat.
L’ajuntament ja va abordar aquest tema en la junta de seguretat de dijous i ha apuntat que s’havien registrat petits enfrontaments entre joves del municipis i els menors del centre.
En la mateixa línia, el conseller de Treball, Chakir el Homrani, ha afirmat que la Generalitat es presentarà com a acusació particular contra els agressors "en defensa dels drets dels menors" i presentarà una denúncia a la fiscalia per un presumpte delicte d’odi.
Notícies relacionadesHa afirmat que aquest tipus d’atacs són "detestables per violents, intolerables per injustos i del tot contraris al sentiment majoritari de la societat catalana".
Ha reafirmat el compromís del Govern i el seu personal a afrontar "qualsevol actitud violenta, cap al col·lectiu que sigui i vingui de qui vingui."
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Sector elèctric Iberdrola reforça la seva liquiditat amb una línia de crèdit de 2.500 milions
- Perfumeria i cosmètica Puig factura 2.299 milions el primer semestre, un 7,6% més
- Construcció Habitatge insta les comunitats a pactar un nou pla de 6.660 milions
- Anàlisi i predicció de BBVA Research L’economia catalana alentirà el seu creixement fins a l’1,5% el 2026
- Boom turístic Els hotels sumaran 52.000 habitacions fins al 2028 a tot Espanya